Review: Vaseline Lip Therapy

Informatie van Vaseline:

Vaseline Petroleum Jelly is een mengsel van minerale oliën, paraffine en was die wanneer ze met elkaar vermengd worden iets opmerkelijks creëren, een gladde gel waarvan het smeltpunt net iets boven de lichaamstemperatuur ligt. Het resultaat: Vaseline Petroleum Jelly smelt letterlijk in de huid en stroomt in de ruimtes tussen de cellen en de gaten in het vetlaagje. En eenmaal op z’n plaats bliift het daar ook.

Vaseline Petroleum Jelly vervult twee functies: ten eerste houdt het de buitenwereld buiten, het beschermt de huid tegen weersinvloeden bij blootstelling aan de elementen. Ten tweede houdt het de binnenwereld binnen, het vormt een afsluitende barrière tegen het natuurlijke vochtverlies van de huid. Een droge en gebarsten huid wordt zo beschermd tegen uitdrogende elementen, waardoor er binnen in de huid vanzelf een huidverzachtend laagje
onstaat en de huid zich op een natuurlijke wijze kan herstellen.

Vaseline Lip Therapy, je kent ze vast wel! Deze kleine tinnetjes bevatten een vette substantie, die je lippen heerlijk zacht maakt. Hiervoor is het een echte aanrader. Je lippen worden zacht en scheuren minder snel. Ik heb heel snel scheurtjes in mijn lip. Sinds ik Vaseline gebruik, komt het echt een stuk minder vaak voor. Je moet het wel goed bijhouden overdag. Na het eten smeer ik ze weer in. In al mijn tassen zit een tinnetje, dus wanneer mijn lippen droog aanvoelen, kan ik ze meteen insmeren. Ik vind niet dat je vaak hoeft te smeren. Toen ik Labello gebruikte, smeerde ik mijn lippen veel vaker in. Ik had het idee dat mijn lippen toen sneller droog werden. Nu hoeft dat dus niet meer. Vaseline werkt voor mij prima!

Maar dit product kan nog veel meer!

Je bent allemaal wel eens verkouden. Door het vele snuiten, wordt je neus erg droog. Je krijgt losse velletjes, kleine wondjes, korstjes.. heel vervelend! Het doet zeer en ziet er ook niet echt charmant uit. De oplossing is heel simpel. Je smeert er wat Vaseline op. Je neus gaat glimmen, dus dit is meer iets wat je thuis doet en voordat je gaat slapen. Het werkt echt. Je zult merken dat de huid minder droog en trekkerig aanvoelt, de pijn is weg en de huid kan zich weer herstellen.

Ik ben eens flink verbrand in mijn hals door de zon. Er ontstond zelfs een korst. Ik heb het toen vet gehouden met Vaseline. De korst scheurde niet en bleef dus netjes zitten. Zo had mijn huid te tijd om goed te herstellen. Toen de korst er af ging, was mijn huid keurig hersteld. Er is niks meer van te zien gelukkig!

Deze Vaseline is geen verzorgende crème. Het voorziet je huid niet van allerlei goede stofjes. Het houdt alleen de huid vet, waardoor kortstjes minder snel scheuren. Hierdoor bevordert Vaseline het genezingsproces.

Vaseline heeft 4 varianten:

  • Original is al jaren een favoriet in handtas en jaszak
  • Sun protection met SPF15 helpt je te beschermen tegen de schadelijke stralen van de zon
  • Aloe Vera zorgt voor extra verzachting
  • Rosy Lips verzorgt je lippen en geeft ze een subtiel kleurtje

Aloe Vera gebruik ik niet. Ik ben niet zo weg van de geur, maar ik ken veel mensen die wel enthousiast zijn over dit product. Rosy Lips is ook een favoriet, maar ik wil heb liever een neutrale balm, zonder kleurtje.

Ik gebruik Original & Sun Protection. De Sun Protection is ideaal, omdat er SPF 15 in zit. Het beschermt je lippen tegen de zon, wat heel belangrijk is. De huid van je lippen is erg teer en deze moet je dus goed beschermen.

Voor mij werken deze blikjes ideaal. Ik zorg dat ik ze altijd bij de hand heb! Zijn jullie ook fan van Vaseline?

6 Responses to Review: Vaseline Lip Therapy

  1. Ann zegt:

    Ik heb er al een paar keer naar gekeken maar nog nooit gekocht. Ik heb nog een stapel lipbalsems waar ik door moet voor ik een nieuwe koop🙂

  2. Lydia zegt:

    Ik heb geen blikjes lippenbalsem, ik gebruik liever sticks; daar hoef ik niet mijn vinger in te steken.😀 Stoer trouwens, dat je met de balsem een litteken in je hals voorkwam!

  3. Pauline zegt:

    Ik heb alleen zo’n grote pot vaseline, die gebruik ik regelmatig voor m’n lippen. Maar zo’n blikje lijkt me inderdaad wel handig, stuk makkelijker om mee te nemen dan die grote pot😛

  4. Roxanne zegt:

    Ik heb een groene en een roze en ben zeer tevreden!!🙂

  5. Madelon zegt:

    Ik wil graag de roze hebben😀

  6. Rachel zegt:

    ik heb ze allemaal,
    heerlijk!

Geef een reactie

