Review: Vaseline Moisture Cream

Ik hecht altijd veel waarde aan mijn eerste indruk. Als deze goed is, dan zit het meestal wel goed. Dan zal ik het product vaak met veel plezier gebruiken. Is deze wat minder positief, dan zal ik het product niet meer zo snel gebruiken. Het duurt even voordat ik het een tweede kans geef.

Deze pot crème is goed afgesloten door middel van een folie. Een groot voordeel is dat je nu zeker weet dat er niemand in je crème heeft gezeten met zijn vingers en dat de crème niet in contact is gekomen met de buitenlucht. Jammer vond ik het wel dat ik niet even kon ruiken. Maar goed.. vaseline, het zal wel een neutraal luchtje zijn. Altijd goed!

Nu was mijn eerste indruk helaas niet zo positief. De geur vond ik nogal aanwezig en niet zo neutraal. Het deed me denken aan de klei waar ik vroeger vaak mee speelde, van Play-Doh. Kennen jullie dat nog? Het is een beetje een muffe lucht, niet zo lekker. Helaas bleef de geur ook de hele dag hangen. Ik vind dat erg vervelend, want ik zocht net een crème die geen geur had. Jammer!

Trekt de crème snel in? Nee.. helaas! Het ligt wel aan je huid, want bij mijn kuiten trok het bijvoorbeeld snel in. Op mijn schenen bleef het de hele dag vettig aanvoelen. Ik denk dat ik misschien iets te royaal had gesmeerd, dus de volgende keer zou ik het minder dik aanbrengen. Toen ik het wat minder royaal had aangebracht, merkte ik duidelijk verschil. Mijn huid voelde niet zo vettig aan als de eerste keer. De crème leek sneller in te trekken en een minder vet laagje achter te laten. Ik heb wel geleerd dat je niet zo veel nodig hebt van deze crème. Het doet zijn werk ook wanneer je wat zuiniger te werk gaat.

Maar ik ben niet alleen maar negatief over deze crème. Het voedde mijn huid wel ontzettend goed. Ik heb geen extreem droge huid, maar als ik het niet insmeer, zie je wel van die kleine velletjes op mijn schenen. Die werden nu niet zichtbaar. Mijn huid was goed gevoed en had een heel natuurlijke glans gekregen. Het zag er niet nep en cosmetisch uit, maar het is gewoon zo’n glans die hoort bij een gezonde huid. Erg mooi!

Wat betreft de functie van de crème heb ik alleen maar lof. Het werkt goed en laat mijn huid stralen. Het is alleen jammer van de klei-geur en de lange tijd die het nodig heeft om in te trekken. Wellicht zijn jullie minder kritisch wat betreft geurtjes. Dan is dit een ideale crème voor de droge huid. Het trekt niet goed in, dus ik gebruik hem voordat ik ga slapen, zodat je wakker wordt met een mooie huid.

3 Responses to Review: Vaseline Moisture Cream

  1. Lisanne zegt:

    Probeer anders eens de witte pot bodybutter van Vaseline, die is heel erg fijn en minder blijven-vettig.

  2. Karin zegt:

    Ik heb ook de body butter van Vaseline maar dan de licht geparfumeerde en die is erg fijn. Voor mij ruikt het neutraal en de geur blijft ook niet echt hangen. Je hebt er niet veel van nodig. Ik gerbuik het meestal ’s avonds en dan in de ochtend is je huidje heerlijk zacht🙂

  3. jaa helemaal mee eens vaseline smeer ik ook meestal in de ochtend en ’s avonds het is een top product !

Geef een reactie

