Review: Hema Cleansing Face Wipes

Deze doekjes kocht ik bij de Hema voor €2,95. Er zitten 25 doekjes in.

Milde reinigingsdoekjes met Aloe Vera en Inuline kalmeren de gevoelige huid. De huid wordt snel en mild gereinigd. Inuline helpt de huidflora van de huid weer in balans te brengen waardoor de natuurlijke weerstand wordt hersteld. De doekjes kunnen dagelijks worden gebruikt. Bevatten zeer milde reinigende werkstoffen, geen parfum en kleurstoffen. Dermatologisch getest. Uit de felle zon houden om uitdrogen te voorkomen.

Ik heb deze doekjes nu regelmatig gebruikt. Wat vind ik er nu van? De doekjes zijn goed vochtig en ruiken lekker. Met een doekje kun je echt je hele gezicht goed schoonmaken. Make-up verdwijnt als sneeuw voor de zon. Je hoeft helemaal niet hard te boenen en ook je mascara en gelliner zijn verdwenen. Wanneer ik wat harder moet boenen, verlies ik vaak wat wimpers. Dat is bij deze doekjes helemaal niet gebeurd. Groot pluspunt!

Na gebruik van deze doekjes moet je wel even je gezicht wassen. Er zit namelijk een soort lotion in de doekjes, welke een laagje achterlaat op je gezicht.

Mijn huid prikte niet bij gebruik van deze doekjes. De doekjes waren voor mijn huid mild genoeg, maar ik heb ook niet zo’n heel gevoelige huid.

Ik was er wel een beetje huiverig voor om met het doekje over mijn ogen te gaan. Gelukkig prikten mijn ogen niet. Ik had eigenlijk nergens last van. Ik merkte alleen wel dat er na gebruik een bultje naast mijn wimperrand ontstond, op mijn ooglid. Ik was bang dat mijn oog ging ontsteken, maar de volgende ochtend was het gewoon weer verdwenen. Bij het tweede gebruik kreeg ik weer op precies dezelfde plek dat bultje. Ook die was de volgende ochtend verdwenen. Misschien zat er sowieso al iets op die plek en zou er ook een bultje zijn gekomen als ik mijn ogen met wat anders zou hebben schoongemaakt. Dat was nu nog niet helemaal duidelijk. Ik heb de doekjes nog vaker gebruikt en toen kwamen er geen bultjes, dus ik neem aan dat het toevallig was. Heb je zelf heel gevoelige ogen en reageer je vaak op verzorgingsproducten? Dan zou ik wel voorzichtig zijn met deze doekjes. Mijn ogen zijn niet heel gevoelig, dus het wil voor jullie dan niks zeggen dat ik er geen reactie van kreeg. Misschien komt dat namelijk wel voor bij heel gevoelige ogen. Daar kan ik niks over zeggen.

De verpakking is voorzien van een houdbaarheidsdatum. Ik probeer de doekjes voor die tijd op te maken. Dan horen de doekjes dus nog bruikbaar te zijn. Ik ga er vanuit dat ze niet uitdrogen voor die datum. De verpakking kun je namelijk weer helemaal hersluiten. Deze doekjes heb ik nog niet zo lang om te kunnen zien of ze uitdrogen. Er zal over een aantal maanden dus nog een update komen!

Ik bewaar deze doekjes op zijn kop. Mocht het vocht wat er in zit wat uitzakken, dan zakt het in het doekje wat het dichtst bij de opening van het zakje zit. Deze ga ik als eerste gebruiken, dus deze moet vochtig zijn.

Zoek je een snelle manier om je make-up te verwijderen? Dan is dit wat voor je! Het werkt heel gemakkelijk en snel.

8 Responses to Review: Hema Cleansing Face Wipes

  1. Ann zegt:

    Wat makeupremover op een watje doen duurt toch ook niet zo lang? Ik heb dus geen behoefte aan doekjes!

    • Annigje zegt:

      Klopt, maar mijn ogen reageren slecht op make-up remover. Daardoor ben ik overgestapt op Babyface van Lush, welke veel milder is. Maar dit duurt wat langer😉

  2. Madelon zegt:

    Deze moet ik onthouden dus😉

  3. Anne zegt:

    Handig, ik ga binnen twee weken op vakantie, misschien moet ik deze eens testen🙂

  4. Deb zegt:

    Goeie review! Ook handig voor mee op reis. Ik wil het wel eens uitproberen want deze doekjes zijn veeeel goedkoper dan het spulletje dat ik altijd van L’Oreal gebruik en daarmee verlies ik vaak wimperhaartjes en moet ik soms goed boenen.

  5. Van die doekjes zijn best wel handig vind ik. Vooral om bij je te hebben, in je tas of zo.
    Goede review!

  6. Roxanne zegt:

    Zal ze ook eens proberen als de doekjes die ik nu heb op zijn:).

  7. ik heb ook precies zo’n zelfde bultje op mijn wimperrand gekregen maar bij mijn zit hij er nogsteeds ( zo’n 2 weken nu) eerst was mijn ooglid daardoor helemaal rood en dik maar nu heb ik er geen last meer van want hij doet geen pijn meer. mijn doekjes zijn nu ongeveer al een week op en ik heb nog niet echt een goed moment gevonden om nieuwe te kopen. sinds ik ze niet meer gebruik iks mijn oog wel weer rustig! dat is raar want ik had verder nergens last van na gebruik ven deze doekjes. geen branderig gevoel of een droge huid… misschien is het gewoon toeval hoor maar ik dacht ik zet het maar wel even in de reacties🙂

Geef een reactie

