Recept Wortelsoep (voorgerecht)

Vooral bij koud weer ben ik gek op de wat vollere soepen. Afgelopen winter hebben we allerlei nieuwe recepten uitgeprobeerd, waaronder deze wortelsoep.

Ik vind de soep behoorlijk machtig, maar het is een keer wat anders! Het smaakt lekker!

Ingrediënten (6 personen):

  • 1 kippenbouillon blokje
  • 1 tuinkruidenbouillon blokje
  • 1100 ml water
  • 10 gr boter
  • olijfolie
  • 2 teentjes knoflook, geperst
  • 2 uien, gesnipperd
  • 700 gr wortels, geschrapt en in kleine blokjes
  • gedroogde peterselie (voor de garnering)

Hoe meer wortels je gebruikt, des te dikker de soep wordt en des te machtiger de soep is. Bij 700 gram is de soep al vrij dik, dus als je hem dunner wilt maken, kun je minder wortels gebruiken.

Bereiding:

  1. Maak bouillon van de bouillonblokjes en het water. Zet de bouillon op middelhoog vuur.
  2. Doe de boter en een scheut olijfolie in een andere pan. Bak hierin de knoflook en fruit de ui glazig.
  3. Voeg de wortelblokjes toe aan de pan met knoflook en ui. Laat het 5 minuten fruiten. Roer het wel af en toe even door.
  4. Voeg de bouillon toe aan de wortels.
  5. Laat de soep zo’n 40 minuten koken, tot de wortel zacht is.
  6. Haal de pan van het vuur. Pureer de soep en roer alles nog eens goed door.
  7. Serveer de soep direct. Voor de garnering kun je wat peterselie over de soep strooien.

Eet smakelijk!!

De recepten die ik online plaats, zijn en blijven mijn eigendom. Het is dan ook niet toegestaan om deze elders te publiceren, zonder overleg!

8 Responses to Recept Wortelsoep (voorgerecht)

  1. Madelon zegt:

    Dat klinkt heerlijk meid! Lekker stevige soepen in de winter vind ik ook erg lekker. Wij eten dan ook veel linzensoep, dat is ook een soepje wat je lekker stevig kan maken🙂

  2. Ik krijg er meteen honger van🙂 Ik eet zo graag soep!

  3. Pauline zegt:

    Oeh dat klinkt goed zeg!

  4. drusilla zegt:

    Jaaaa wortelsoep is lekker😀 Ik maak het ook wel eens maar dan met veel kruiden. Er zijn zo veel variaties op. Ziet er goed uit😉

  5. Roxanne zegt:

    Jammer genoeg lust ik geen wortelen!:(

Geef een reactie

