Carnaval 2010

Ik ben geboren in Noord-Brabant en woon hier nu al bijna 20 jaar. En waar staat Brabant om bekend? Gezelligheid, en onder andere carnaval! Als klein kind moest ik hier niks van hebben. Ik wilde me niet verkleden, schmink had ik liever niet op mijn gezicht en die muziek vond ik ook niet zo geslaagd. Toen ik ouder werd, begon ik het steeds gezelliger te vinden en ik vind het nu een super gezellig feest. Ik kijk er naar uit om een paar dagen verkleed rond te lopen en lekker te feesten. Er is zo’n gezellige sfeer, omdat er zoveel mensen meedoen en het voelt die dagen of je samen één bent.

Ik had er enorm veel zin in dit jaar en ging op zoek naar een nieuw pak. Het werd (niet zo origineel) een piratenpak. Ik vond het een heel leuk pak en het pastte goed en stiekem heb ik altijd al een keer piraat willen zijn, dus ik nam hem toch maar mee.

Vol goede moed ben ik zaterdag aan carnaval begonnen. Het was reuze gezellig!

Zondag ben ik naar de optocht van mijn dorp geweest en ’s avonds ben ik naar de verlichte optocht gaan kijken. Dat vind ik elk jaar de mooiste optocht en ik heb er dit jaar dan ook van genoten. Het was wel ontzettend koud, maar ik had me erg dik aangekleed, dus ik kon het wel volhouden.

Ik had nog meer plannen, maar helaas hield carnaval hier al op voor me. Ik ben ziek. Ik voel me grieperig en het is jaren geleden dat ik me zo heb gevoeld. Mijn weerstand zal nu wat minder zijn geweest, omdat ik in de kou heb gestaan en wat minder slaap heb gehad dan normaal. Heel jammer dat het hier voor me ophoudt. Ik had er zo naartoe geleefd en ik baal enorm dat ik nu niet meer mee kan doen. Ik heb verder geen vakantie, dus ik moet woensdag gewoon weer naar de universiteit. Ik hoop dat het lukt en dat ik het blok toch kan halen, en dat ik uiteraard snel weer opknap…

8 Responses to Carnaval 2010

  1. drusilla zegt:

    Ahww balen voor je dat je ziek werd, daar hebben erg veel mensen last van op het moment😦 Beterschap!

  2. Maud zegt:

    Ahhhw wat klote dat je ziek werd, zeg! Was je nu ook op Stratums Eind zaterdag? Ik wel, heb het maar 2 uur uitgehouden. WAT een ellende zeg! ZOOOOOOOOOOOOO druk.

  3. Deb zegt:

    Zeker balen dat je ziek bent en helemaal nu met Carnaval waar je zo naaruit hebt gezien! Gelukkig dat je in ieder geval 2 dagen hebt meegemaakt.Heel veel beterschap en ik duim voor je dat je je blok haalt!

  4. Laura zegt:

    Balen! Mijn griep kwam op de laatste dag van carnaval. Beterschap!

Geef een reactie

