Recept: Fusilli met Tonijn-Groenten-Roomsaus (hoofdgerecht)

Ik wilde zelf een pastasaus maken, maar dan een keer anders dan anders. Dit keer geen gehakt, kip of zalm, maar ik heb tonijn gebruikt. Niet zo’n voor de hand liggende keuze, maar ik wilde het gewoon proberen. Het is een heel milde pastasaus geworden. Houd je van kruidig? Dan is dit niks voor jou! Ik vond het zelf niet flauw, maar wel heel erg mild.

Ingrediënten (3 personen):

 

  • 300 gram fusilli
  • ± 250 gram tonijn (2 blikjes tonijnstukjes in water à 130 gram (uitlekgewicht))
  • 450 gram macaroni groentenpakket: prei, rode ui, paprika
  • 250 gram (Roma) tomaten
  • 200 gram diepvries spinazieblokjes met Boursin
  • eventueel een paar teentjes knoflook
  • 200 gram Mon Chou Zacht & Luchtig verse roomkaas
  • 50 gram Bressot
  • (4 seizoenen) peper

Bereiding:

  1. Kook de fusilli volgens de bereidingswijze.
  2. Doe een scheutje olijfolie in een hapjespan. Bak het macaroni-groentepakket aan.
  3. Voeg de spinazieblokje toe en laat het ongeveer 5 minuten warm worden.
  4. Snijd de tomaten in stukjes en bak ze mee.
  5. Voeg de Mon Chou en Bressot toe. Roer tot het een mooie saus wordt.
  6. Voeg de tonijnstukjes toe.
  7. Is de saus te dik? Leng dan aan met een beetje water.
    Is de saus te dun? Laat het even inkoken of gebruik wat allesbinder.
  8. Schep de pasta op, en schep daar de saus op. Eventueel bestrooien met (4-seizoenen) peper.

Variatietip

Vervang de tonijn door hamblokjes of spekblokjes, voor een hartige saus.

Eet smakelijk!!

De recepten die ik online plaats, zijn en blijven mijn eigendom. Het is dan ook niet toegestaan om deze elders te publiceren, zonder overleg!

16 Responses to Recept: Fusilli met Tonijn-Groenten-Roomsaus (hoofdgerecht)

  1. Menie zegt:

    Oeh ziet er heerlijk uit Annig!!!
    En als je pittiger wil, kan er toch altijd knoflook en (meer) peper bij?🙂
    Ik ga het een keer maken!🙂

    • Annigje zegt:

      Ja dat kan altijd! Ik kan me alleen voorstellen dat mensen liever gekruid vlees erin hebben dan tonijn.😉

      Leuk dat je het gaat maken! Ik hoop dat het bevalt!

  2. Pauline zegt:

    Dat ziet er echt fantastisch uit! Tonijn vind ik verrukkelijk dus ik ga het recept even opslaan!😀

  3. thingsofmakeup zegt:

    Ziet er allemaal heerlijk uit !

  4. Dhini zegt:

    Lekker…yummie

  5. Deb zegt:

    Dit ziet er heerlijk en gezond uit, hmmmm! Ik ben ook gek op kruidig maar ook heeeel pittig en pasta jumm. Heb je wel eens de Penne all’arrabbiata (heb ’n recept waarbij je de saus zelf kan maken)uitgeprobeerd…die is heel erg pittig. Maar daar hou ik van.

  6. Laura zegt:

    hmmm ziet er lekker uit!! thanks voor je comment op mijn blog🙂

  7. Nikki zegt:

    Lekkerlekker! Ik hou van vis! Tonijn is ook erg lekker in wraps!

  8. Maud zegt:

    OH hell yeah dat ik dit binnenkort ga maken!

Geef een reactie

