Plannen voor de kerstvakantie

Eindelijk is hij dan in zicht: mijn eerste vakantie dit jaar! Ik heb weer 4 maanden hard gestudeerd en mag nu eindelijk gaan genieten van mijn eerste vrije weekjes. Vanochtend heb ik mijn tentamen gehad. Nu kan het relaxen echt beginnen!

Er zijn al een aantal dingen gepland. Eerste kerstdag gaan we, zoals ieder jaar, naar het kerstdiner bij mijn tante met de hele familie. Dat hoort er voor mij echt helemaal bij.

Tweede kerstdag maken we thuis een kerstdiner. Niet heel groots, maar gewoon met zijn drieën (mijn ouders en ik). ’s Middags gaan we naar mijn andere oma.

Met oud op nieuw gaan we altijd naar mijn opa en oma. Gezellig de hele avond met de familie bij elkaar. Om 0.00 uur knalt de champagne en gaan we buiten naar het vuurwerk kijken. Mijn grootste taak is om mijn hondje rustig te houden, want die is bang voor al die harde knallen en jankt dan enorm. Daar ga ik altijd een eindje mee lopen (ahum, hondje op de arm…) om even een rustig plekje op te zoeken. Als ze wat kalmeert, kijkt ze wel naar het vuurwerk. Volgens mij vindt ze het wel mooi! Alleen die knallen hadden voor haar niet gehoeven..

Met nieuwjaar komt de familie bij ons voor het nieuwjaarsdiner. Dan pakken we weer groots uit. Gezellig!

Dan zijn er natuurlijk nog genoeg vrije dagen over. Die kan ik ook goed besteden. Wat ik allemaal nog wil doen:

  • Studiemateriaal dat is blijven liggen netjes opbergen in ordners
  • Heel grote opruiming van mijn slaapkamer
  • Grote schoonmaak
  • Shoppen met vriendinnen
  • Shoppen met mijn moeder en mijn tante
  • Afspreken met vriendinnen die ik al te lang niet meer heb gezien
  • Naar een homeshopping center om wat leuke spulletjes te zoeken voor mijn nieuwe huisje
  • Op zoek naar leuke bordjes en soepkommetjes
  • Boek lezen
  • Nagelwieltjes lakken met al mijn nagellakjes
  • Harde schijf opruimen
  • Digitale foto’s sorteren
  • Nog een poging wagen om met mijn ouders LOTR 1, 2 en 3 te kijken, zonder dat ze in slaap vallen
  • Shrek films kijken met mijn moeder
  • Stash-foto’s maken en posten nu ze nog up-to-date zijn (hier gaat het steeds mis en dan vind ik het niet meer leuk haha!)
  • Swatches maken
  • Veel NOTD’s maken
  • Looks maken

Jullie zien wel dat ik naar de vakantie uitkijk om dingen te doen waar ik anders te weinig tijd voor heb. Mijn blog zal ik zeker niet vergeten. Ik heb ontzettend veel zin om hier wat meer tijd in te kunnen steken!

Wat zijn jullie plannen voor de kerstvakantie? Welke klusjes bewaar jij voor de vakantie? Laat het hier weten!

4 Responses to Plannen voor de kerstvakantie

  1. Madelon zegt:

    Geniet er van meid!!!

  2. Charlotte zegt:

    Hoe ging je tentamen?

  3. Cindy zegt:

    Ik heb geen vakantie, dus ook geen plannen, en klusjes te doen.
    Vroeger, toen ik nog op school zat…. 😉

    Maar heb geen medelijden hoor. 7 januari ga ik 2 dagen naar Antwerpen, en 25 februari heb ik een weekje vakantie, en dan ga ik lekker naar de zon.

    Geniet jij in ieder geval van je welverdiende vakantie, zo te lezen zul je je geen moment vervelen.

  4. Eline zegt:

    genieten er maar van !!

Geef een reactie

