Recept: Tagliatelle met knoflookgarnaaltjes (hoofdgerecht)

Alleen één huisgenootje van mij en ik houden van garnalen. De rest van het huis wil dat niet eten. Dus toen we met zijn tweeën overbleven, was het duidelijk wat we gingen eten: garnaaltjes! Maar wat gingen we er mee doen? Pasta? Altijd goed! Wat voor groente? Het was op de gok, maar we hoopten dat de volgende combi zou smaken. En dat deed het! Lees snel mee voor het supergemakkelijke recept:

Ingrediënten (2 personen):

  • 6 nestjes tagliatelle
  • 125 gram roze garnaaltjes
  • 1 teentje knoflook, fijngehakt
  • 1 ui, gesnipperd
  • 250 gram groentemix, met bijvoorbeeld: kastanje champignons, rode ui en prei
  • 150 gram Boursin Ail & Fine Herbes

Bereiding:

  1. Kook de tagliatelle volgens de bereidingswijze.
  2. Hak de knoflook fijn.
  3. Snipper de ui.
  4. Doe bakboter in een koekenpan. Fruit de ui glazig.
  5. Bak de garnaaltjes mee.
  6. Voeg de knoflook toe. Blijf goed omscheppen, want de knoflook mag niet bruin worden.
  7. Voeg al snel de groentemix toe en bak deze mee.
  8. Voeg Boursin toe. Laat het een mooie saus worden. Wanneer het goed warm is, is het klaar.
  9. Schep de pasta op, en schep daar de saus op.

Klaar! Gemakkelijk hè?!

Eet smakelijk!!

De recepten die ik online plaats, zijn en blijven mijn eigendom. Het is dan ook niet toegestaan om deze elders te publiceren, zonder overleg!

2 Responses to Recept: Tagliatelle met knoflookgarnaaltjes (hoofdgerecht)

  1. ioon zegt:

    Hm lekkere variatie.😀
    Boursin hou ik persoonlijke niet zo van, ik maak dan liever zelf een saus met roomkaas, hoewel Boursin kookroom denk ik wel ietsiepietsie gezonder is.😀

  2. Madelon zegt:

    Wat heerlijk!! Ik heb zo lang geen pasta gegeten, dit klinkt me erg interessant in de oren hihi.

Geef een reactie

