Ik ga op kamers!

Wie mij op Twitter volgt, heeft er al het een en ander over kunnen lezen. Nu is het helemaal rond. Ik ga op kamers!

Dinsdag 31 augustus belde ik de makelaar op, om te informeren of er in een bepaald huis ook studenten mochten wonen. Ze wilden vanalles van me weten: wat we zochten, met hoeveel personen, wat onze eisen waren, etc.

Later die dag werd ik teruggebeld. Het huis dat we op het oog hadden, mocht alleen verhuurd worden aan een werkend stel, niet aan studenten. Helaas! Maar, er was ook goed nieuws! Er was net een man binnen gekomen die zijn huis wilde verhuren. Er konden 4 studenten in, het viel binnen ons budget, het lag dichtbij de universiteit en niet gek ver van de stad af… wat wilden we nog meer? Ideaal! Ik regelde dat we diezelfde avond nog konden komen kijken. Ik trommelde mijn vriendinnen op en die avond stonden we allemaal voor het huis. Tot onze schrik stonden er nog meer mensen die voor de bezichtiging van het huis kwamen. Dat was ons niet verteld! De huisbaas was ook verbaasd, want hij dacht dat alleen wij zouden komen kijken. Maar goed, we gingen met zijn allen het huis bekijken. Het was nog bewoond door 4 andere woningdelenden, zoals ze dat zo mooi noemen. Dat was wel fijn, want een ingericht huis is veel gemakkelijker te bekijken dan een leegstaand huis. Je kunt toch gemakkelijker de grootte van de kamers schatten wanneer er nog meubels in staan. We waren hartstikke enthousiast over het huis. De volgende ochtend moesten we tussen 10 en 12 uur terugbellen. Als de andere bezichtigers ook geïnteresseerd waren, moest de huisbaas een keuze tussen ons maken.

Zo gezegd, zo gedaan. Woensdagochtend hebben we gebeld dat we interesse hadden in het huis. De anderen hadden inderdaad al gebeld. Die middag werd ik gebeld dat de huisbaas voor ons had gekozen. Het huis was van ons!

Donderdag gingen we een aanbetaling doen bij de makelaar. Wat een rustige week moest worden, veranderde ineens. Dinsdag, woensdag en donderdag waren we druk bezig met de makelaar, de huisbaas en de huidige bewoners om alles op een rijtje te krijgen.

We hadden een weekje om alles te laten bezinken. Het kwam nu wel heel erg dichtbij! De donderdag erna zijn we naar de makelaar geweest om allerlei gegevens en papieren in te leveren. Dinsdag 14 september, gisteren, zijn we teruggeweest om het huurcontract te tekenen. Nu is het dus officieel. Het huis wordt van ons!

Ik heb er onwijs veel zin in. We krijgen 1 oktober de sleutel en moeten dan nog flink klussen, zodat het echt ons eigen plekje wordt. Wanneer we de sleutel hebben zal ik foto’s maken. Dat kon nu nog niet, omdat het huis nog bewoond was. Uiteraard komen er ook voor- en na-foto’s. Ik ben erg benieuwd hoe het zal worden! Ik zal zo snel mogelijk de eerste foto’s op mijn blog plaatsen!

We hebben echt zoveel geluk gehad. We hebben een mooi huis met een redelijke keuken, woonkamer, badkamer, 4 slaapkamers en een tuin! Het ligt zo’n 5 minuten van de uni, 7 minuten van het station en zo’n 10 minuten van de stad. Bij ons om de hoek vind je een supermarkt een een stukje verderop zit nog een grotere supermarkt. Met onze nieuwe buren hebben we al kennis gemaakt. Het zijn aardige mensen, ongeveer van onze leeftijd. Verder wonen er ook veel gezinnen met kleine kinderen in de straat. Het schijnt een gezellige buurt te zijn, dus dat komt wel goed. Wat willen we nog meer?

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om zo nu en dan wat over ons huisje te lezen. Dan houd ik jullie met veel plezier op de hoogte!

24 Responses to Ik ga op kamers!

  1. ioon zegt:

    Gaaf!!😀 Gefeliciteerd!!
    En ja, tuurlijk wil ik op de hoogte blijven. Like, duhhh.

    Waar ergens kom je zitten? Aan het begin van de Heyendaalseweg? En hoe groot zijn de kamers?😀

    • Annigje zegt:

      Dank je wel, haha! Ik kom parallel aan de Hatertseweg te zitten, ter hoogte van het UMC St. Radboud. De uni is dus dichtbij!
      De kamers zijn ongeveer 12 / 13 vierkante meter. En we hebben een woonkamer, dus dat geeft al wat meer bewegingsvrijheid.😀

  2. Amber zegt:

    Wat gaaf! Gefeliciteerd! Natuurlijk lijkt het me super om op de hoogte te zijn!😀

  3. Natasja zegt:

    Helemaal super, gefeliciteerd meis! Ik ben ontzettend benieuwd naar de foto’s en naar hoe het je gaat bevallen🙂 Heel veel plezier alvast!!

    • Annigje zegt:

      Thanks! Ik heb al helemaal zin om flink te gaan klussen en om alles op de foto te zetten. Ik zou bijna vergeten dat ik ondertussen wel verder moet met de studie. Dat wordt nog lekker druk!
      Ik ben ook benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik houd je op de hoogte!

  4. Selina zegt:

    Gefeliciteerd! leuk hoor en ben benieuwd hoe het er uit ziet en er uit gaat zien🙂

  5. Annigjen zegt:

    Yay gefeliciteerd meid, nu is dan toch eindelijk alles rond😀
    Ik ben benieuwd hoe jullie huisje gaat worden😉

  6. Pauline zegt:

    Wat leuk, gefeliciteerd! En ja hoor, hou ons maar op de hoogte, ik ben heel benieuwd!😀

  7. Dhini zegt:

    Gefeliciteerd!
    Leuk!

  8. Cindy zegt:

    Gefeliciteerd, super ! Een nieuw tijdperk voor je aangebroken, geniet ervan !

  9. Danielle zegt:

    Leuk!! Gefeliciteerd!!!

  10. Lisanne zegt:

    Wat onwijs leuk voor je, gefeliciteerd😀

  11. steffi zegt:

    leuk om te lezen, spannend! heel veel succes

  12. Pingback: Great MAC Giveaway « Annigje's Blog

  13. Pingback: Sleuteloverdracht « Annigje's Blog

  14. Pingback: Een likje verf.. « Annigje's Blog

  15. Pingback: Meubels! « Annigje's Blog

Geef een reactie

