Au! Mijn nagel..

Heel vervelend, maar het gebeurt wel eens: je knipt de nagel van je grote teen iets te kort af, waardoor het scherpe randje pijnlijk in de huid duwt. Dit is erg vervelend, maar gelukkig snel te verhelpen!

Je knipt een stuk pleister van de pleisterrol af. Dan knip je vanaf de zijkant richting het witte gedeelte, zodat je een klein strookje pleister krijgt. Knip niet parallel aan het witte gedeelte. Alleen aan het uiteinde van de pleister steekt namelijk het beschermpapiertje uit. Als je dit er eenmaal af hebt geknipt, krijg je het nauwelijks meer van de rest van de pleister af. Dat is jammer, want je zou deze pleister nog vaker kunnen gebruiken om er meer strookjes af te knippen.

Nu heb je dit strookje pleister:

Dit plak je op je teen, onder de hoek van de nagel die in je vel zit te duwen. Zo zit de pleister tussen de huid en de nagel in. Wanneer er weer druk op de nagel uitgeoefend wordt, bijvoorbeeld wanneer je op die voet steunt bij het staan en lopen, dan zal de nagel op de pleister worden gedrukt. Dit doet als het goed is geen pijn meer! Wanneer je het toch nog voelt, kun je een tweede strookje pleister aanbrengen. Nu is de beschermingslaag extra dik en heb je minder kans dat de huid onder de nagel pijnlijk wordt.

Dit is het resultaat:

Heel fijn dat de pijn nu voorbij is. Bovendien voorkom je nu ook dat de nagel in gaat groeien. En dat alleen met een stukje pleister! Ideaal dus.

Ik houd totaal niet van voeten, dus ik heb lang getwijfeld of ik dit wel zou posten. Maar ik weet dat ik hiermee veel mensen op een idee heb gebracht, waardoor ze nu geen pijn meer hebben wanneer de nagel te kort is afgeknipt. Daarom heb ik besloten om het toch met jullie te delen. Hopelijk vergeven jullie mij mijn voet-artikel!

6 Responses to Au! Mijn nagel..

  1. Veroniek zegt:

    Interessante tip! Ik denk dat iedereen dit wel eens meemaakt, vooral als je je voeten dan ook nog eens in te nauwe schoentjes wil wringen achteraf!
    Ik heb geen problemen met een voet-artikel, en interessante tips of weetjes zijn altijd welkom!

  2. Amber zegt:

    Handig! Ik heb er alleen nooit last van.😛

  3. ioon zegt:

    Ben blij dat je het geplaatst hebt want het is een handige tip.😀

  4. nono zegt:

    goed artikel, dit is idd heel erg handig. En je teen ziet er gewoon verzorgd uit dus dan is er niks aan de hand.

  5. Melissa zegt:

    Niet vreemd opvatten maar vind je teen best wel mooi! Ik haat voeten maar dit ziet er wel goed uit. Komt wss omdat je nagels zo mooi gelakt en geknipt zijn.

  6. Ann zegt:

    Leuk dat je dit deelt! Het is inderdaad niet een typische beauty post maar wel goed om weten.

Geef een reactie

