Review: Lush Baby Face

Ik gebruikte allerlei oogschaduwremovers, maar mijn ogen zijn veel te gevoelig voor die spulletjes. Ik kreeg altijd dikke, opgezwollen oogleden, tranende ogen, knalrood oogwit en ik zag wazig. Nu is dit natuurlijk niet fijn, maar als je toch meteen gaat slapen is het niet zo erg. Het is wel enorm vervelend als je je make-up eraf wilt halen en meteen een nieuwe aan wilt brengen. Met zo’n huilogen is het natuurlijk geen succes.

Toen ik me er eigenlijk al bij neer had gelegd dat ik gewoon zo reageer op een make-up remover, hoorde ik over de Baby Face van Lush. Ik was toen nog nooit bij Lush geweest, maar ik besloot om de Baby Face te gaan halen. Gewoon eens proberen.. dat kon toch geen kwaad?

Ondertussen heb ik bijna 3 Baby Faces versleten, dus ik dacht dat het wel tijd zou zijn voor een review.

Baby Face is een vast product in een schattig rond babygezicht-vormpje. Het bevat 4 typen natuurlijke plantenboters om vuil te verwijderen en je gezicht te verzorgen. De geur komt van mandarijnolie, welke ook nog eens helpt om je teint mooi te houden.

Je kunt de Baby Face op verschillende manieren gebruiken. Ik hield hem eerst onder de warme kraan, zodat het wat smolt. Dan ging ik er met een wattenschijfje overheen en daarmee maakte ik mijn ogen en gezicht schoon.

Later liet ik de Baby Face wel smelten onder het warme water, maar dan wreef ik met mijn vingers over de Baby Face heen. Dan masseerde ik met mijn vingers de remover in mijn huid en rond mijn ogen. Met een wattenschijfje of nat washandje veegde ik dan over mijn gezicht en zo maakte ik mijn gezicht schoon.

Beide manieren werkten voor mij erg prettig. Mijn ogen waren niet geïrriteerd en ik had geen wazig zicht na gebruik. Ik wist niet dat het nog mogelijk was, dus ik was zeer aangenaam verrast. Mijn gezicht voelt heel zacht en schoon aan na gebruik.

Ik vind het een erg fijn product, omdat ik het zowel voor mijn gevoelige ogen als voor mijn gezicht kan gebruiken. Een Baby Face weegt ongeveer 35 gram en kost €7,45. Het is verkrijgbaar bij de Lush winkels, maar ook via hun webshop.

Wat gebruiken jullie om je oogmake-up te verwijderen? En hoe reageren jullie ogen hier dan op? Deel het met mij, want ik ben erg nieuwsgierig!

4 Responses to Review: Lush Baby Face

  1. Amber zegt:

    Baby Face is wel fijn ja, ik ben alleen overgestapt op Ultra Bland na een tijdje, de vloeibare variant eigenlijk.😛 Maar alles was zo vettig dus ik ben toch maar weer over gegaan op een normale en gebruik nu die van Rituals, die vind ik echt superfijn! Maar Baby Face blijft wel in mijn top 3 staan!😀

  2. Ann zegt:

    Ik gebruik een gewone oogmakeupremover. Momenteel eentje van Kruidvat maar daar ben ik niet zo happy mee.

    Babyface lijkt me leuk maar een beetje moeilijk in gebruik. Remover op watje en wrijven lijkt me makkelijker dan eerst het blokje wat doen smelten enz.

  3. Pingback: Haul: Lush Lemony Flutter & Laatste Babyface’jes « Annigje's Blog

Geef een reactie

