Recept: Super gemakkelijke tonijnsalade (lunch)

Ik wilde iets lekkers op mijn brood hebben, maar niet te ongezond. Ik vond een blikje tonijn en besloot om er een heel simpele salade van te maken. Niet te moeilijk doen, gewoon even iets lekkers voor op je brood wat snel klaar is.

Ik geloof niet dat ik de enige ben die af en toe gewoon iets heel erg simpels wil maken, dus ik zal het receptje hier met jullie delen!

Ingrediënten (1 persoon): 

  • half blikje tonijnstukjes in water
  • 2 eetlepels mayonaise
  • zout
  • peper
  • eventueel kappertjes / een halve rode ui, gesnipperd

Bereiding:

  1. Schep de helft van de tonijn uit het blikje. Laat het goed uitlekken, door met de vork de tonijn op te scheppen en tegen de rand van het blikje te duwen. Doe de tonijn in een schaaltje.
  2. Maak met een vork de stukjes tonijn wat losser, zodat je kleinere stukjes krijgt.
  3. Voeg 2 eetlepels mayonaise toe. Ik gebruik een mayonaise met scharreleieren, omdat deze lekker romig en vol van smaak is.
  4. Doe er wat zout en peper bij naar eigen smaak.
  5. Even goed mengen en dan kun je er je brood mee beleggen.

Klaar! Gemakkelijk hè?!

Je kunt de tonijnsalade wat extra’s geven door er kappertjes of een halve gesnipperde rode ui aan toe te voegen.

Het is een heel simpele salade om direct op je brood te smeren. Als je het in een schaaltje laat staan, zie je dat het vocht naar beneden zakt en de tonijn blijft liggen. Het is dus niet mooi om te serveren, wanneer je gasten hebt.

Eet smakelijk!!

De recepten die ik online plaats, zijn en blijven mijn eigendom. Het is dan ook niet toegestaan om deze elders te publiceren, zonder overleg!

4 Responses to Recept: Super gemakkelijke tonijnsalade (lunch)

  1. Madelon zegt:

    Lekker! Dat maak ik erg vaak😀 Alleen doe ik er dan nog wat tomatenketchup en een snufje komijn doorheen.

  2. Amber zegt:

    Ik maak het ook wel eens, erg lekker! Beter dan die in de winkel.😛

  3. Cindy zegt:

    Lekker, ik maak ook weleens zoiets, doe er dan fijngesneden augurk door, lekker fris.

  4. Ann zegt:

    Hetzelfde recept met dan wat sla, paprika’s, tomaat en ui bij en je hebt een heerlijke maaltijdsla!

Geef een reactie

