Review & NOTD Catrice “London’s Weather Forecast”

Eén van de Catrice lakjes die ik heb, is ‘London’s Weather Forecast’. Ik vond de kleur in het flesje erg mooi, best bijzonder, dus deze moest ik gewoon uitproberen.

De kleur is grijs en neigt wat naar de blauwe kant bij bepaalde lichtinval. Wanneer er weinig licht is, is de kleur een stukje donkerder, zoals je op de laatste foto kunt zien.

De swatches:

Ik draag hier O.P.I Start-to-Finish, 1 laagje Catrice London’s Weather Forecast, 1 laagje Seche Vite Dry Fast Top Coat.

Deze lak lakt erg fijn. Na 1 laagje was de lak bijna dekkend. Ik lakte in slecht licht, dus ik dacht dat het prima dekkend was. Vandaar dat ik maar 1 laagje heb aangebracht. In wat beter licht merkte ik dat de lak hier en daar wat doorscheen. In 2 laagjes moet deze lak echt dekkend zijn. De lak is wat aan de dikke kant, maar echt niet extreem dik. Het lakt juist erg fijn. De lak droogt erg snel, waardoor je geen tijd hebt om correcties aan te brengen als je niet helemaal netjes lakt. Daar moet je dus wel rekening mee houden.

De houdbaarheid in combinatie met Seche Vite Dry Fast Top Coat valt me wat tegen. Na 2 dagen chipte de nagellak een klein beetje en dat is voor mij erg vroeg. Normaal blijft een nagellak toch wel 5 dagen helemaal netjes zitten. 

Ik ben helemaal gek van deze kleur. Het is een chique kleur. De grijze kleur oogt heel netjes. Doordat de kleur naar blauw neigt, wordt de kleur wat minder stijf, wat speelser.

In het flesje zie je een heel fijne blauwe shimmer. Als je goed naar je nagels kijkt, zie je de shimmer ook, maar deze valt eigenlijk nauwelijks op. Het lijkt een crème lakje, maar dankzij de blauwe shimmer krijgt deze grijze lak wel een blauwe gloed.

Ik vind dit lakje echt een aanrader. Het kost maar €2,49, het lakt fijn, de kleur is erg mooi.

Wat vind jij van grijze nagellak? Wat is je favoriete grijze lakje? Laat het hier weten!

5 Responses to Review & NOTD Catrice “London’s Weather Forecast”

  1. Nieke zegt:

    Ik heb hem ook. Inderdaad een fijne, goedkope lak!
    Bij 2 laagjes dekt hij inderdaad wel erg goed. Eentje vind ik net niet goed genoeg, maar het kan wel.
    Ik vind Catrice niet snel chippen (zonder topcoat, want die gebruik ik zelden). Ik doe er makkelijk 3 dagen mee en dan begint het langzaam.

  2. Ann zegt:

    Uhm, ik denk dat ik het kleurtje toch op mijn wishlist zet. Mooi en perfect voor mee te gaan werken.

  3. wanncha zegt:

    Wat een mooi kleurtje is dit toch.
    Ik heb ‘m ook!

  4. Pingback: Catrice – Nieuw Nagellak « Annigje's Blog

  5. - zegt:

    Ben zelf ook helemaal weg van dit lakje!

Geef een reactie

