Review: Kruidvat crème douche cocos

Ik gebruik allerlei douchegels. Veel heb ik zelf gekocht, andere zaten in boodschappenpakketten of kreeg ik als cadeautje. Er zit veel verschil tussen de ene douchegel en de andere. Ze zijn er in allerlei geuren en het is persoonlijk waar jij het meeste van houdt. Daar kan ik dus niks over zeggen. Wel kan ik het hebben over wat de douchegel met mijn huid doet. Niet iedereen heeft dezelfde huid, maar ik denk dat het wel interessant kan zijn als ik mijn huid uitleg en het effect van de douchegel op mijn huid.

Vaak heb ik dus allerlei douchegels in de douche staan en ik gebruik alles door elkaar. Wanneer het (soms eindelijk!) op is, koop ik het vaak niet nog eens. Het komt zelden voor dat ik een douchegel zo geweldig vind, dat ik hem nog eens wil wanneer die grote fles eindelijk leeg is. Maar deze douche crème van Kruidvat is wat speciaals. Dit is de 3e fles die ik nu al bijna op heb en een 4e staat al klaar.

Wat zegt de verpakking?

Kruidvat Crème Douche Cocos biedt optimale verzorging voor de gevelige huid. Het reinigt en verzorgt de huid op milde wijze. Het softcomplex helpt de vochthuishouding van de huid te reguleren en te beschermen tegen uitdroging.  Uw huid voelt weer heerlijk zacht en soepel. De aangename parfumering met cocos maken het dagelijkse douchen voor u tot een speciale belevenis.
pH-huidneutraal, dermatologisch getest

Ik ben zelf erg gek op kokos. De geur vind ik heerlijk. Het is een typische zomerse geur, maar ook in de winter gebruik ik deze. Soms kan een kokosgeur erg aanwezig zijn. Veel mensen worden misselijk van deze geur. De geur is dan wat weeïg. Dat kan ik van deze geur niet zeggen. Het is een lekkere kokosgeur die niet zo kunstmatig ruikt, maar het is wat zoeter. De geur blijft ook niet extreem hangen. Je hebt geen kokoswalm om je heen hangen. De douche ruikt ook niet nog uren naar deze douchecrème. Je kunt het ruiken als je dichtbij je huid ruikt, maar het is niet te aanwezig. Ik vind het zelf niet zo fijn wanneer je je douchecrème nog heel lang ruikt, dus dit is voor mij ideaal.

Mijn huid is niet extreem droog, maar wanneer ik uit de douche kom, zie je vaak van die ‘barstjes’ op mijn schenen. De huid is toch wat droog. Wanneer ik de Kruidvat cocos crème douche gebruik, wordt mijn huid goed verzorgd. Als ik uit de douche kom, voelt de huid niet droog aan. Mijn schenen glanzen zelfs zonder een crème te gebruiken. De beschrijving op de verpakking klopt dus wel voor mij, al is mijn huid niet erg gevoelig.

Het is niet zo dat ik dankzij deze douche crème nooit meer een bodylotion of bodybutter gebruik. Hiermee smeer ik mij nog regelmatig in hoor. Zo goed kan een douchegel je huid nu ook weer niet verzorgen. Ik wil alleen maar aangeven dat ik bij deze douchegel niet per se direct een crème hoef te gebruiken. Het droogt mijn huid niet extra uit in de douche, wat veel andere douchegels bij mij wel doen.

Ik gebruik deze crème het liefste op een puff. Je hoeft niet veel aan te brengen op de puff. Je maakt hem nat en knijpt in de puff, zodat de douche crème lekker gaat schuimen. Dat doet deze crème enorm! Ik vind dat heerlijk.

Tot slot de ingrediënten:

aqua, sodium laureth sulfate, sodium chloride, cocamidopropyl betaine, coco-glucoside, glyceryl oleate, PEG-3 distearate, starch hydroxypropyl-trimonium chloride, sodium lauroyl glutamate, parfum, coumarin, phenoxyethanol, benzyl alcohol, potassium sorbate, tocopherol, sodium benzoate, benzoic acid, citric acid, sodium hydroxide

Deze verpakking bevat 300 ml en kost €0,99.

Wat mij betreft is dit een echte aanrader! De geur is lekker, de douche crème droogt mijn huid niet uit en laat deze stralen en het is erg goedkoop. Een fijne prijs om het eens uit te proberen!

3 Responses to Review: Kruidvat crème douche cocos

  1. Amber zegt:

    Dat klink fantastisch! Ik koop ook bijna nooit iets vaker… meestal vind ik het gewoon niet bijzonder genoeg en probeer ik voor de afwisseling dan gewoon liever iets anders…. hmm ik moet zaterdag denk ik maar even langs het Kruidvat.😀

  2. Ann zegt:

    Zoals jij het beschrijft klinkt het heerlijk!

  3. Cindy zegt:

    Klinkt goed, ben gek op kokos, van de week eens halen !
    Doe overigens hetzelfde als jij, heb ook altijd meerdere douchegels staan, afhankelijk van mijn mood kies ik er 1, en soms gebruik ik er wel meer in 1 douchebeurt🙂

Geef een reactie

