Review & Swatches: Coastal Scents Gel Liners

Mijn eerste Gel Liners die ik kocht, waren:

  • 24K
  • Indigo Blue
  • Truffle

Hier was ik erg enthousiast over. De kleuren zijn mooi, ze zijn lekker creamy, gemakkelijk aan te brengen, blijven goed zitten en zijn ook weer gemakkelijk eraf te halen. Ideaal!

Later zijn er meer kleurtjes in mijn stash gekomen. Van links naar rechts zijn dit alle kleurtjes die ik heb:

  • 24K
  • Boom Boom
  • Exotic
  • Feline
  • Grape Vine
  • Indigo Blue
  • Summer Fun
  • Truffle
  • Turquoise

Je ziet dat er maar 4 potjes voorzien zijn van een stickertje met de naam. Dat zijn de nieuwe gel liners. Erg jammer dat ze op de oude potjes niet zitten. Ook op de doosjes zat niks.

In deze blog heb ik jullie al swatches laten zien. Ik zal hier nog een overzicht plaatsen:

Ik had veel moeite met het netjes aanbrengen van eyeliner. Een strak lijntje werd het niet en omdat ik foutjes steeds corrigeerde werd het altijd een dikke streep. Met de gel liners en een stevige angled brush is het veel gemakkelijker aan te brengen dan met vloeibare eyeliner. De brush die ik gebruik is de Black Taklon Angle Liner van Coastal Scents. Hij is erg goedkoop, heel stevig en daardoor erg fijn om een strak lijntje aan te brengen. Doordat er veel haartjes naast elkaar zitten heb je wat meer grip op je ooglid. Het kwastje gaat niet zo snel de verkeerde kant op.

Met een dunne liner brush kun je de lijn dunner maken, maar het is wel lastiger om hiermee netjes te werken. Het kwastje wiebelt sneller de verkeerde kant op. Je kunt er zo’n dunne lijn mee maken dat je de kwast snel verkeerd plaatst, waardoor een tweede lijn ontstaat. Maar je kunt er uiteindelijk wel mooie lijntjes mee maken. Wat oefening is hier wel voor nodig!

Het voordeel van de gel liners van CS ten opzichte van MAC is dat ze wat dikker zijn. Je hebt niet snel teveel op je brush en je kunt het gedoseerder aanbrengen. Als je fout gaat, dan zie je het nauwelijks. Je moet vaker over je ooglid heen om duidelijk de kleur te zijn. Je kunt natuurlijk ook wat meer product op je brush aanbrengen. Dan krijg je wel meteen een dekkende laag. Maar als je nog niet zo goed met eyeliner overweg kunt, kun je het hiermee heel goed opbouwen. MAC fluidline is zacht waardoor je snel veel product op je kwastje hebt zitten. Het werkt wel heel snel, omdat je direct een gepigmenteerde lijn aan kunt brengen. Maar een uitschieter zie je dan ook direct.

Ik ben dan ook van mening dat je als trouwe MAC Fluidline gebruiker deze gel liners minder fijn zult vinden. Voor je gevoel zijn ze slechter gepigmenteerd. Als je nog niet zo ervaren bent met eyeliner aanbrengen, dan zul je deze wel fijn vinden, omdat je uitschieters niet zo op zullen vallen. Het is wat gemakkelijker te corrigeren.

De Gel Liners van Coastal Scents vind ik erg fijn. Je kunt ze gemakkelijk aanbrengen en ze hebben veel kleurtjes in het assortiment. Bovendien zijn ze maar $6,95 exclusief verzendkosten. De Fluidline van MAC is zachter en netter aan te brengen, maar de prijs is er dan ook naar. Je kunt ook een aantal Gel Liners van CS bestellen bij Enchantra. Hier kosten ze €6,95 per stuk, exclusief verzendkosten.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze swatches en de review!

8 Responses to Review & Swatches: Coastal Scents Gel Liners

  1. Amber zegt:

    Wat een mooie kleuren allemaal!😀 Grape Vine vooral😀

  2. Madelon zegt:

    Wauw, ik vind die kleuren echt prachtig! Ik ga deze maar eens in overweging nemen of ik die ga kopen hihi. Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt🙂

  3. Dhini zegt:

    heb 2 in Indigo blue en deep plum
    ben ook tevreden

  4. Eline zegt:

    die zien er super uit!

  5. Lisanne zegt:

    Fijne review en mooie swatches!

  6. Rosa zegt:

    wat heb je er veel, en wat een prachtige kleuren!
    x

  7. Ineke zegt:

    Ik heb enkel de fluidliner van mac alleen kan ik er wel nog niet echt zo goed mee werken. Maar je hebt mij nu wel mij nieuwsgierig gemaakt naar de mooie kleurtjes van cs😀.

  8. Pingback: Swatches: Eye Liners « Annigje's Blog

Geef een reactie

