Review & NOTD Essie “Carousel Coral”

Koraal is nu al een hele tijd een hippe kleur. Je ziet het bijvoorbeeld terugkomen in sjaaltjes, andere accessoires, shirtjes en in broeken. Ik vind het een heel mooie, vrolijke, zomerse kleur. Deze kleur is ook erg geschikt voor een mooie nagellak.

De eerste koraalkleurige nagellak die ik bestelde was Essie “Carousel Coral”. Ik had op internet gelezen dat deze kleur in de buurt kwam van de beroemde lak van Chanel, ‘Orange Fizz’ genaamd. Verderop zie je nog een comparison swatch.

Van Essie ‘Carousel Coral’ heb ik een NOTD gemaakt:

Ik draag hier O.P.I Start-to-Finish, 3 laagjes Essie Carousel Coral, 1 laagje Seche Vite Dry Fast Top Coat.

Deze kleur is in elk licht anders. Op de foto is de kleur rustig en neigt wat naar zalm. Kom je echter in het zonlicht, dan wordt de lak veel feller. Soms neigt het naar lichtroze en soms meer naar de oranje kant van zalm. In beide gevallen is het dan een erg fel kleurtje. Ik vind het super zomers en ben erg blij met dit lakje.

Ik heb geprobeerd om die felle kleur vast te leggen, maar ik kreeg het niet waarheidsgetrouw op de foto. Op de volgende foto krijg je wel een idee van wat ik bedoel. De lak ziet er hier veel minder zacht en een stuk feller uit. Op deze foto wordt een vergelijking gemaakt tussen Chanel ‘Orange Fizz’ en Essie ‘Carousel Coral’.

Credits to: All Lacquered Up

Ik vind het lakje erg dun. Na 3 laagjes is de kleur nog net niet helemaal dekkend. Wanneer ik Seche Vite Dry Fast Top Coat aanbracht, werd de kleur toch egaal. De kleur is erg mooi. Het is een lichte koraalkleur die dicht in de buurt komt van zalm. Wanneer de kleur wat feller is in het zonlicht blijft de kleur licht, maar soms wat meer roze en soms wat meer oranje. De nagellak valt erg op. Ik houd hier wel van, maar als je het liefste neutrale lakjes draagt, dan is dit niks voor jou. De houdbaarheid van deze lak in combinatie met Seche Vite Dry Fast Top Coat is erg goed.

Wendy van Bloggin’ Beauties schreef een tijd terug over een dupe van Chanel ‘Orange Fizz’, namelijk ‘I Scream Peach!’ van Catrice. Het is een erg goede dupe. Aangezien Carousel Coral veel op Orange Fizz lijkt, kun je natuurlijk ook de dupe van Orange Fizz aanschaffen wanneer je Carousel Coral mooi vindt. Catrice ‘I Scream Peach!’ kost maar €2,49 en is gemakkelijk verkrijgbaar bij de Kruidvat en bij sommige Trekpleister filialen.

Credits to: Schnuggle

Wat vind je van deze kleuren? Heb je nog een tip voor me hoe ik felle nagellak waarheidsgetrouw op de foto kan krijgen? Alle tips zijn welkom!

5 Responses to Review & NOTD Essie “Carousel Coral”

  1. Amber zegt:

    Mooie kleur! ik heb geen idee hoe je ze goed op de foto krijgt, soms lukt het ‘toevallig’ wel bij mij maar meestal ook niet…😦

  2. Selina zegt:

    Mooie kleur! En een tip voor het op de foto krijgen van felle kleuren heb ik helaas niet,.. vind het zelf ook altijd erg moeilijk!

  3. Lydia zegt:

    Waauw, die foto van Orange Fizz/Catrice lakjes; wat een goede dupe! De koraalkleurige van Essie is ook mooi, maar drie laagjes voor die prijs zou ik niet echt leuk vinden.

    Leuk artikel.😀

  4. Lieke zegt:

    Carousel Coral is een van mijn lievelingskleuren!🙂

  5. - zegt:

    Mooi lakje! Ik heb de Catrice Dupe.

Geef een reactie

