Dansvoorstelling & Nails & Looky Look “Viva Hollandia”

Ongeveer 1,5 jaar geleden bedacht ik een thema voor onze dansvoorstelling: ‘Holland’. Bij dit thema kon je vanalles verzinnen om de show aan elkaar te praten. De peuters dansen op liedjes over dieren, wat we konden verbinden aan een dagje dierentuin. Grote kids dansen op muziek van bekende artiesten, wat we weer konden verbinden aan een zogenaamd concert in bijvoorbeeld het Gelredome. Het idee werd goedgekeurd en we zijn aan de slag gegaan. De voorstelling stond gepland voor 4 juli 2010. En wat bleek?! Het WK was dan bezig. Daar hadden we 1,5 jaar geleden totaal niet bij stil gestaan. In spanning zaten we vrijdag voor de buis. Zou Brazilië Nederland eruit gaan gooien? Nee toch?! Gelukkig niet! Nederland zit nog in de race. Gelukkig maar, want anders zou het wel een beetje een domper zijn voor de dansshow. We hadden dit thema totaal niet in verband met het WK gekozen, maar nu het toevallig zo uitkwam, hadden we wel wat voetballiedjes gebruikt. De kids waren uitgedost in het oranje, inclusief rood-wit-blauwe vlaggetjes op hun gezicht. Samen straalden ze bij het dansen op Viva Hollandia. Ook de hele zaal ging uit zijn dak bij zo’n feestnummer. Super! We stonden te genieten in de coulissen met uitzicht op de stralende kids en het enthousiaste geklap en gezang van het publiek achter ons.

Nails

Mijn nagels en make-up had ik ook op deze show afgestemd. Mijn nagels waren oranje gelakt en op mijn pink had ik de Nederlandse vlag aangebracht. Deze was redelijk gelukt, maar ik durfde het niet meer aan om op mijn andere nagels een vlag te maken. Ik had geen tijd meer om opnieuw te beginnen wanneer het zou mislukken namelijk.

Dit was het resultaat:

Looky Look: Viva Hollandia

Mijn make-up bestond uit neon oranje oogschaduw met neutrale donkerbruine en zwarte oogschaduw in de crease. Als highlighter had ik een lichte, glanzende kleur onder mijn wenkbrauw en in mijn binnenste ooghoek aangebracht. Om het af te maken droeg ik zwarte gelliner op mijn ooglid. Dit keer maar een half lijntje, wat zorgde voor een totaal andere oogopslag. Het oranje was zo nog goed te zien wanneer ik mijn ogen open had. Op de foto’s is het niet zo fel, maar dat kreeg ik er niet goed op.

Wat heb ik gebruikt?

Face

  • Catrice Coverstick “010 Warm Beige”
  • Catrice Mineral Compact Powder “130 Warm Beige”
  • MAC Mineralize Blush “Gleeful”

Eyes

  • MAC Paintpot “Painterly”
  • NYX Jumbo Eye Pencil “Milk”
  • Sleek Palette “Acid”:
  • 28 palette neutral:
  • MAC Eye Shadow “Phloof!”
  • MAC Fluidline “Blacktrack”
  • Maybelline Volum’Express Lift-Up 

Ik heb echt genoten van de show. De kids die ik les heb mogen geven, deden het fantastisch. Ondanks de zenuwen, stonden ze allemaal op het podium en hebben ze erg hun best gedaan. Het zag er super uit en we hebben veel positieve reacties mogen ontvangen. Zelf heb ik ook meegedanst met mijn eigen dansgroep. De kids vonden dat wel heel speciaal om hun ‘juf’ te zien optreden. Nu kunnen we lekker genieten van een welverdiende vakantie. Na de zomervakantie gaan we weer vol energie aan de slag om de kids nieuwe dansen te leren, zodat we volgend jaar weer net zo’n succesvolle show neer kunnen zetten. Ik heb er in ieder geval weer zin in!

Ik ben benieuwd wat jullie van de nagels en de look vinden! Veel plezier vanavond bij de wedstrijd van Nederland tegen Uruguay!

4 Responses to Dansvoorstelling & Nails & Looky Look “Viva Hollandia”

  1. Tessa zegt:

    Leuke look hoor!

  2. Deb zegt:

    Mooie look, heel subtiel ook al zit er een knallende oranje kleur in verwerkt. Ook je nailart vind ik leuk gedaan. Hopelijk winnen we vanavond, spannend he!!

  3. Kelly zegt:

    Ik vind die kleur oogschaduw zo mooi bij jou staan, Lovely!!

  4. Eline zegt:

    mooi gedaan allemaal!!

Geef een reactie

