The Baseballs

Laatst hoorde ik Umbrella op de radio, maar dit keer niet van Rihanna. Ik vond het wel een heel vrolijke, zomerse cover. Erg gezellig, ik werd er vrolijk van!

Ik ging snel op youtube het liedje opzoeken. Nadat ik de clip had gezien, was ik er van overtuigd dat het de originele uitvoering van Umbrella zou zijn en dat Rihanna juist een cover had uitgebracht. Want kijk nu zelf, de clip lijkt toch echt oud?

Maar niets is minder waar. Ik ben er weer ingetrapt. The Baseballs zijn wel degelijk de coverband. Ze komen uit Duitsland en brachten in 2009 hun debuutalbum ‘Strike’ uit. Ze steken moderne nummers in een jaren 50 jasje, zodat het een rock’n’roll versie wordt. In hun clips zijn ze te zien inclusief Elvis kuif en bakkenbaarden.

Ik vind Umbrella zelf een erg vrolijk nummer, vandaar dat ik het even met jullie deel. Het album van The Baseballs heb ik meteen opgezocht. Hierop staan de volgende nummers:

  1. Umbrella (bekend van Rihanna ft. Jay Z) ♥
  2. Love In This Club (bekend van Usher)
  3. Hey There Delilah (bekend van Plain White T’s) ♥
  4. Bleeding Love (bekend van Leona Lewis)
  5. Hot N Cold (bekend van Katy Perry) ♥
  6. I Don’t Feel Like Dancin’ (bekend van Scissor Sisters) ♥
  7. Don’t Cha (bekend van Pussycat Dolls ft. Busta Rhymes)
  8. Let’s Get Loud (bekend van Jennifer Lopez)
  9. Angels (bekend van Robbie Williams)
  10. Crazy In Love (bekend van Beyoncé Knowles)
  11. This Love (bekend van Maroon 5)
  12. The Look (bekend van Roxette)

Achter de aanraders heb ik een ♥ gezet. Deze muziek moet je liggen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier dus echt helemaal niks aan vindt. Wat vinden jullie van The Baseballs?

5 Responses to The Baseballs

  1. Pauline zegt:

    Wat leuk! Echt heel cool. Ik ga meteen even die andere nummers op youtube opzoeken😀

  2. Madelon zegt:

    Ik vind ze zo leuk!! Vooral umbrella vind ik een leuke cover van hun. Geweldig liedje om hard aan te zetten en keihard mee te brullen😄

  3. clio86 zegt:

    Hey Annigje,

    Ik kwam hier toevallig terecht, omdat ik aan ‘tagsurfen’ doe en ook veel over muziek schrijf. Je hebt een leuke blog!
    Ik had trouwens wel al eens van deze kerels gehoord… Ik vind het wel cool hoe ze die liedjes in een ouder jasje stoppen, want meestal is dat omgekeerd, dus heel origineel!

  4. Frauke zegt:

    Ah ze zijn leuk!🙂

  5. Judith zegt:

    Ik ben echt verslaafd aan de baseballs! Alleen lijkt het me niet leuk om een cd ofzo van hun te hebben, want het is wel allemaal een beetje in dezelfde stijl enzo. Dan word het denk ik een beetje te eentonig.

Geef een reactie

