Leuke uitdaging van Mien & winactie!

Mien is een geweldig lieve meid met een enorm talent: ze maakt de mooiste creaties met make-up, telkens weer verrassend en onwijs mooi! Waar kun je Mien’s make-up aan herkennen? Kleurrijk, speciaal en prachtig. Dat zijn de woorden waar ik het mee omschrijf.

Nu heeft Mien ook een eigen blog. Helaas heeft ze wat problemen met de server en is de blog niet altijd bereikbaar.

Ze is nu gestart met uitdagingen, wat ik een erg leuk initiatief vind! Wat houdt dat nu in? Mien plaatst een opdracht online en je gaat zelf creatief aan de slag! Het eerste thema van deze gloednieuwe, maandelijkse make-up uitdagingen is parfumflesjes! Is dat niet een ontzettend origineel en leuk thema?! Ik vind van wel haha.

De uitleg van Mien:

Toen ik laatst in een glossy een foto van het nieuwe Pussy Deluxe parfum zag staan kreeg ik direct zin om aan te slag te gaan met donkere, groen met blauwe peacock make-up en daarom daag ik júllie nu uit om je te laten inspireren door een willekeurig parfumflesje naar jouw keuze! Hoe dat precies werkt lees je hieronder.

Je gaat op internet op zoek naar een foto van een parfumflesje dat joú inspireerd tot een look. Misschien wel je eigen lievelingsgeurtje, of dat luchtje waarvan je het flesje zó gaaf vond maar dat totaal niet bij je pastte of het Eu de Toilette dat je oma altijd droeg toen je klein was, maakt allemaal niet uit.
Je gaat vervolgens aan de slag om een  look te maken die door dat flesje geïnspireerd is en maakt er  foto’s van. Die plaats je online in een album op een eigen server, dus bijvoorbeeld op je eigen Photobucket- of Flickr-account. Heb je die niet en lukt het niet er één aan te maken? Vraag me gerust om hulp!
Die foto’s plaats je bij het artikel van de uitdaging in een comment door een link naar het album met de foto’s te plaatsen. Maak alsjeblieft een nieuw album aan waar alleen de foto’s van deze uitdaging in staan, dat scheelt mij een hoop tijd met zoeken, zet hier ook de foto in waardoor je geïnspireerd bent, dat is een belangrijk deel van de uitdaging!
Als het het leuk vind mag je ook een klein stukje schrijven over hoe je op dit idee gekomen bent, dus bijvoorbeeld om welk luchtje het gaat en waarom je dit hebt gekozen, welke producten je hebt gebruikt maar dat is niet verplicht.
Je hebt tot en met vrijdag 30 april  23.59 om je foto’s te plaatsen: op 1 mei wordt de uitdaging gesloten.
Ik kies uit alle inzendingen een winnaar die 4 pigment samples naar keuze uit mijn persoonlijke MAC pigment-collectie (en dat zijn er nogal wat) mag kiezen. De winnaar krijgt van mij persoonlijk bericht via de e-mail en er verschijnt een artikel met de foto’s van de winnende look online.

Nog een aantal dingen om rekening mee te houden:

  • Inspireer je look op een parfumflesje: het is dus niet de bedoeling dat je de make-up van het meisje in de advertentie namaakt.
  • Foto’s mogen niet bewerkt worden met Photoshop of een soortgelijk programma, wel mag je, als je dat leuk vind, een gekleurde rand om je foto heen maken en er in mooie letters bijzetten om parfum het gaat.
  • Jij mag bepalen hoe gek of neutraal je make-up is, dat hangt natuurlijk allemaal of van welk parfum je kiest. Wil je een look waarmee je ook gewoon naar school of naar je werk kan? Of doe je liever een ‘over the top’-feest look? Dat kan allemaal, wel zie ik liever make-up dan grime, dus liever geen compleet ge-schminckte gezichten.
  • Je hoeft absoluut niet ervaren met make-up te zijn! Iedereen mag en kan meedoen, behalve het prijsje dat verbonden is aan het winnen moet het vooral leuk zijn om mee te doen en jezelf uit te dagen, dat kan op elk niveau.
  • Probeer mooie foto’s te maken van je look zodat ik je creatie duidelijk kan zien maar onthoudt dat dit een make-up uitdaging is, en geen fotografie-, styling- of modellenwedstrijd!
  • Bij het kiezen van een winnaar hou ik met een aantal dingen rekening: je intepretatie van het thema en je gekozen foto, de originaliteit en creativiteit van de look en het idee erachter en natuurlijk de uitvoering van de look als geheel.
  • Ik heb er specifiek voor gekozen om zelf te ‘jureren’ en daar zit een gedachte achter: ik wil dat iedereen gelijke kansen heeft in het meedoen. Bij een publieksstemming zie je helaas nog wel eens vriendjespolitiek of wordt er gestemd op degene met het knapste gezichtje of de mooiste foto’s, dan kunnen deelnemers nog wel eens met een naar gevoel wegkomen van zo’n wedstrijd en dat wil ik graag voorkomen: iedereen mag meedoen en ik wens jullie heel veel plezier met deze uitdaging!

Ik vind het een geweldige uitdaging en zal ook zeker meedoen. Doen jullie ook mee?

4 Responses to Leuke uitdaging van Mien & winactie!

  1. Mien zegt:

    Jeeh, wat een ontzettend lief stukje, zit hier helemaal te gloeien van trots😀

  2. Pauline zegt:

    Leuk idee inderdaad!

  3. Frauke zegt:

    Leuk idee! maar wow wat een tekst om te lezen haha xD Wel lief van je!

  4. Pingback: Pigments van Mien « Annigje's Blog

Geef een reactie

