Palettes

Bij de looks die ik heb gepost zie je vaak palettes voorbij komen. Jullie zullen wel door hebben dat ik hier erg graag
mee werk. Het werkt gewoon super handig. Je hebt meteen allerlei kleurtjes bij elkaar en in principe moet je met één
palette een look kunnen maken. Het is ook handig als je op vakantie gaat, want je hoeft maar één palette mee te nemen om allerlei kleurtjes bij de hand te hebben.

De palettes waar ik het nu over heb worden vaak in verband gebracht met Coastal Scents. Bij deze webshop kun je inderdaad allerlei palettes kopen, maar deze kun je ook vinden bij Zoeva, Nederlandse webshops en op Ebay.

Bij Coastal Scents worden de kosten wat hoog in combinatie met de verzendkosten. Hoe zwaarder je bestelling wordt, des te hoger worden de verzendkosten.
Bij Zoeva zijn de verzendkosten naar Nederland zo’n 11 euro, ongeacht de hoeveelheid palettes die je bestelt. Als je dus een aantal palettes in een keer koopt, worden de verzendkosten over die palettes verdeeld en zijn de verzendkosten per palette niet zo hoog.
Op Ebay vind je ook veel palettes. Let wel op of het inderdaad het palette is wat je zoekt. Zo staan er allerlei 88 warm palettes op, maar als je de foto’s vergelijkt met die van Coastal Scents, dan zie je dat de kleuren anders zijn.
De palettes in Nederlandse webshops zijn vrij prijzig. Aangezien paletten breekbaar zijn, worden ze vaak met pakketpost verzonden en ook dat is in Nederland aan de prijs. Het voordeel aan Nederlandse webshops is wel dat je je palette vrij snel thuis zult krijgen.

Welke palettes zijn nu ‘de echte’? Deze palettes komen allemaal van dezelfde fabrikant. Het zijn dus dezelfde palettes, maar ieder merk laat er een eigen logo op drukken. Op Ebay kun je ook palettes vinden zonder logo, maar dit betekent dus niet dat ze ‘nep’ zijn of van mindere kwaliteit.

Ik hoop dat ik jullie met deze informatie heb kunnen helpen.

Welke palettes heb ik nu?


  • 88 Matte
  • 26 Eye Shadow & Blush Combo
  • 28 Eye Shadow Neutrals
  • 6 Contour & Blush

En op mijn wishlist staan:

  • 88 Warm
  • 20 Concealer
  • 10 Sun Power Rouge

Welke palettes heb jij? En welke staan er op je wishlist? Laat het hier weten!
Heb je nog vragen, stel ze dan gerust!

22 Responses to Palettes

  1. Anne zegt:

    Ik heb eigenlijk alleen de 88 palette, dat laatste blushpalette is echt stunning!

  2. Lydia zegt:

    Ik vind het echt zo jammer dat ik nooit geld heb voor de palettes.😦 Maar als ik mocht kiezen? 88 matte, 28 neutral, 6 contour & blush en misschien een lippalette. Maar vooral die 88 matte, wauw, wat een kleurtjes.🙂

    • Annigje zegt:

      Ik heb geen moment spijt gehad van het 88 palette. Op ebay kun je hem inclusief verzendkosten voor zo’n 17 euro aankomen en je krijgt er heel veel kleurtjes voor terug. Het is het geld absoluut waard en de pigmentatie is fantastisch!

  3. drusilla zegt:

    Dat alleronderste palet van je wishlist, die vind ik ook wel gaaf😀 Mag voorlopig niks meer kopen maar mocht jij ze kopen dan wil ik er zeker swatches en looks mee zien natuurlijk😉

    • Annigje zegt:

      Ik wil ze graag aanschaffen. Het is alleen jammer dat het 88 warm palette niet op Zoeva verkocht wordt, want als je daar meerdere paletten tegelijk koopt, dan ben je voordeliger uit.

  4. dionne zegt:

    ik heb de 88 warm palette en de sun power rouge palette en die is echt zoooo mooi (L)
    en ik krijg binnekort de 88 matte palette🙂

  5. Ann zegt:

    Ik denk altijd, als ik zo’n palette koop heb ik nooit meer een reden om nieuwe eyeshadow te kopen !

    • Annigje zegt:

      Daar was ik eerst ook bang voor, maar het bevat natuurlijk niet álle kleurtjes die je hebben wilt haha.
      Ik vind het heel fijn om te experimenteren met het 88 palette. Kleurtjes die ik nooit gebruikte, blijken nu juist goed te staan. Nu kan ik daar dus andere tinten van kopen.

  6. Ann zegt:

    PS: ik heb je getagged!

  7. Ik ben ook zo blij met die Zoeva palettes!🙂

  8. Tine zegt:

    Leuke palettes!
    OP mijn wishlist staan 88 warm en 88 matte🙂
    x

  9. Kwijl! Pallettes zijn mooi🙂 ik heb 88 en concealer!

  10. Pauline zegt:

    Ik heb zelf de 88 matte. En op m’n wishlist staat de 88 warm palette😀

  11. Snoezepoes zegt:

    De 88 warm is echt een aanrader, ik heb hem zelf ook!! Plus de neutral en de 88 shimmer (maar die gebruik ik eigenlijk alleen als ik een opvallende look voor op mn blog wil ;))

Geef een reactie

