Review: African Black Soap & onzuiverheden

African Black Soap. Ik weet bijna zeker dat je hier wel iets over hebt gelezen de afgelopen maanden. Het is een enorm populair zeepje. Eventjes wat informatie van The Secret Garden:

African Black Soap (ook wel zwarte Afrikaanse zeep of Dudu-Osun) is een authentieke zeep die traditioneel met de hand wordt gemaakt door vrouwen uit West-Afrika. De ingrediënten zijn 100% natuurlijk. Het bevat geen chemicaliën, conserveringsmiddelen, kleur- of geurstoffen en is daarom heel mild en geschikt voor ieder huidtype. Afrikaanse moeders wassen er zelfs hun pasgeboren kindjes mee.
De ingrediënten bestaan uit ongeraffineerde organische shea boter, onbewerkte palmkern olie, en in plaats van natriumhydroxide gebruikt men de as van plantain schillen (een soort banaan), cacao schillen (het omhulsel van de cacao bonen), bananen bladeren en de bast van een Agow boom. Omdat dit een handgemaakt product is kan de samenstelling per batch iets verschillen.
African Black Soap heeft een kenmerkende milde geur en schuimt overdadig. Na het gebruik voelt je huid glad, zacht en gevoed aan. Er wordt gezegd dat deze zeep heel goed werkt tegen acné. De zeep staat verder ook bekend om zijn goede werking tegen uitslag, psoriasis, een droge eczeem huid of hoofdhuid irritaties. Ook schijnt het rimpels te verminderen. De zeep is te gebruiken voor zowel uw lichaam, gezicht en hoofd(haren).

Over deze zeep had ik veel gelezen. Ook las ik dat het wat agressief kon zijn voor je huid, dus ik bereidde me voor op een rode lelijke huid met veel break outs voor een paar weken. Maar de schade bleef gelukkig beperkt. Wat zeg ik? Ik heb eigenlijk maar 1 dag een rode huid gehad.
Ik gebruik de African Black Soap nu enkele weken, en ik moet zeggen: wat een topproduct!

De zeep heeft een aparte geur. Ik vind dat het wel went, maar ik zal het nooit een lekkere geur vinden. Het ruikt naar een nieuw product, waar nog een rubberlucht aan zit, maar soms vind ik de geur wat van champignons weg hebben. Ik heb al vaker gezegd dat ik slecht ben in het omschrijven van geuren toch?! Dat blijkt hier maar overduidelijk!

Ik gebruik de zeep 1x in de 2 dagen. Ik maak mijn handen nat en wrijf over de zeep. Als ik dan over mijn vochtige gezicht ga, begint het te schuimen. Ik wrijf het goed in en probeer ieder plekje op mijn gezicht te bereiken. Daarna spoel ik het grondig af met water.
Na het eerste gebruik voelde mijn huid droog aan. Ik heb hem toen goed ingesmeerd met een vochtinbrengende crème. Mijn huid voelde wel heel schoon en zo zag het er ook uit. Voor mijn doen was mijn huid best egaal.
Ik weet niet precies hoe de zeep werkt, maar ik heb het idee dat mijn poriën grondig gereinigd worden. De volgende dag zie je wat rode vlekjes en bultjes, waarbij ik meteen bang ben dat het zich gaat ontwikkelen in een puistje. Maar dat valt mee. Het is wat uitgedroogd en binnen een paar dagen is het helemaal weg. Ik heb sindsdien geen puistjes gehad, wat ik normaal wel heb. Er komen wel kleine bultjes, maar die zijn weg voordat ze zich tot een echt puistje ontwikkelen.

Hier ben ik dus erg enthousiast over!
Ik had gelezen dat de African Black Soap ook een goede uitwerking zou hebben op eczeem. Nu heb ik ook last van wat eczeemplekjes op mijn lichaam. Daar probeer ik de zeep nu ook op uit. Ik wil dit eerst een poosje volhouden, voordat ik conclusies ga trekken. Dan zal er een volgende review komen: African Black Soap & eczeem.

Deze African Black Soap komt van Serena en kost €3,95 voor 40 gram. Het is een populair product, dus helaas regelmatig uitverkocht. Zie je dat het in stock is? Wees er dan snel bij!
De zeep is heel zacht en lost op als je het in het water laat liggen. Je krijgt bij The Secret Garden een leuk organza zakje bij je African Black Soap. Hierin laat ik mijn zeepje na gebruik uitlekken.

Ik ben erg blij met dit product. Ik kan merken dat het een goed effect heeft op mijn huid.

Heb je ook moeite met je huid en ben je op zoek naar iets wat het verschil kan maken? Probeer dit eens! Het is niet duur en ik heb veel positieve verhalen gehoord van anderen. Wie weet helpt het ook voor jouw huid!

18 Responses to Review: African Black Soap & onzuiverheden

  1. hanna zegt:

    ja ik vind die webshop ook helemaal geweldig. heb er vandaag ook heel lang opgekeken.. en dan ook nog handmade zeep. super top !

  2. Milou (Cherise) zegt:

    Ik had deze zeep wel eens gezien maar ik wist nooit goed wat ik me er bij voor moest stellen. Je hebt dit artikel erg leuk geschreven🙂 !

  3. Suzanne zegt:

    Ik vind hem ook erg fijn, ik had het idee dat mijn poriën grondig schoongespoeld werden! Als je hem laat inwerken prikt het LOL.
    Huid is wel droog maar als je een lekker créme gebruikt is dit zo verholpen.

    Topproduct!

    • Annigje zegt:

      Bij mij heeft het nog niet geprikt. Het droge gevoel verdwijnt inderdaad snel met een crème dus het valt reuze mee.

      Leuk om te lezen dat je het ook een goed product vindt!

  4. Pingback: De strijd tegen onzuiverheden « Annigje's Blog

  5. NeonRocks zegt:

    Ben echt zo benieuwd! Ik hoor hier altijd hele verschillende dingen over. Het is meestal wel positief, maar ik ben benieuwd of het mijn huid ook zal verbeteren. Nog even wachten op mijn pakketje van In De Watten..

    xx

    • Annigje zegt:

      Het werkt natuurlijjk ook voor iedereen anders. En de een heeft er hogere verwachtingen van dan de ander. Ik hoop dat het wat voor je huid doet!

  6. drusilla zegt:

    Hmm, nou lees ik van jou weer een positief verhaal. Nou weet ik het niet meer hoor😉 Misshcien toch maar eens proberen…

    • Annigje zegt:

      Hihi zou ik doen! Hij is niet duur.. als het helpt is het mooi meegenomen en anders is het nog niet zoveel weggegooid geld!

      En het werkt natuurlijk bij iedereen anders. Je moet er ook niet te hoge verwachtingen van hebben. Iedere verbetering, al is het een kleine, is mooi meegenomen.😉

  7. Ik ga hem straks voor de eerste keer gebruiken🙂 Vraagje: doe jij dit in combinatie met jouw reinigingsgel of niet? En hoe bewaar je dit zeepje? Want ik heb de indruk dat je het moet laten uitlekken ofzo🙂 Liefs

    • Annigje zegt:

      Ik gebruik eerst de African Black Soap en daarna gebruik ik alsnog de reinigingsgel. Misschien is het wel een beetje dubbelop, maar ik vind het wel fijn.😉 Ik gebuik de African Black Soap om de dag, en de reinigingsgel iedere ochtend & avond.

      Ik bewaar dit zeepje in een organza zakje en dit hang ik op. Zo kan het uitlekken boven de wastafel, maar eigenlijk drupt hij helemaal niet. Het is wel belangrijk dat je het niet in het water laat liggen, want dan lost het zeepje op!
      Ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen!

  8. Nog nooit geprobeerd! ben er wel benieuwd naar😉

  9. Dirck zegt:

    Veel goede reacties op African Black soap. Anders google er maar eens naar ook internationaal. Nu altijd in voorraad via http://www.vitaecare.nl, wordt per 80 gram uitgeleverd via de post, snel en eenvoudig in de brievenbus.

  10. Nadine zegt:

    Bij Il Sapone kost het 6,95 voor 100 gram als je oplet hebben ze regelmatig acties met gratis verzenden of 5,95 voor 100 gram http://www.ilsapone.nl/zeep/african-black-soap.html mijne had ik de volgende dag in huis.

  11. Zehra zegt:

    Hey,
    ik had een vraagje ik heb namelijk ook last van puistjes en ik heb vlekjes overgehouden.
    Weet jij misschien wat ik kan gebruiken om de vlekjes te verminderen?
    Xxx

Geef een reactie

