Recept Zalm-tomatensoep (voorgerecht)

Ik gooi er weer een receptje tegenaan. Zelf ben ik gek op soep. Je kunt het op zoveel verschillende manieren maken en je kunt er allerlei soorten groente in verwerken. Wat je zelf maar wilt! Zalm-tomatensoep is een van mijn favoriete soepen. Ik zal mijn recept met jullie delen.

Ingrediënten (4 personen):

  • 1 ui
  • 1 eetlepel boter/margarine
  • 1 blikje roze zalm
  • 1 blikje tomatencrèmesoep van ½ liter, die je zelf nog aan moet lengen
  • peper
  • zout
  • dille
  • ½ liter bouillon (gemaakt van 1 tablet)

Bereiding:

  1. Snipper de ui.
  2. Haal de graat uit de zalm en maak de zalm fijn.
  3. Fruit de ui in de boter.
  4. Voeg de fijngemaakte zalm aan de ui toe. Houd een beetje zalm achter voor de garnering.
  5. Voeg de tomatencrèmesoep en de bouillon erbij en breng het geheel aan de kook.
  6. Voeg peper, zout en dille toe naar smaak.
  7. Schep de soep in de borden en garneer met de zalm die je hebt achtergehouden.

Eet smakelijk!!

De recepten die ik online plaats, zijn en blijven mijn eigendom. Het is dan ook niet toegestaan om deze elders te publiceren, zonder overleg!

19 Responses to Recept Zalm-tomatensoep (voorgerecht)

  1. drusilla zegt:

    Deze klinkt simpel en heel erg lekker. Ga ik zeker nog proberen😀

  2. Camille zegt:

    Ziet er leuk uit alleen lust ik geen tomatensoep.
    Wel snel te maken denk ik!

    • Annigje zegt:

      Dan houdt het op, als je niet van tomatensoep houdt haha.😉
      Het meeste tijd gaat zitten in het schoonmaken van de zalm, dus het valt reuze mee!

  3. Jeske zegt:

    Het klinkt op zich wel lekker, maar ik ben zelf niet zo dol op zalm.

    • prettybudget zegt:

      idem hehe

      maar soep is❤ !

      • Annigje zegt:

        Ik houd zelf ook niet zo van zalm. Gegrilde zalm vind ik lekker, maar gerookte zalm gaat er bij mij niet in.

        Zalm kan een erg sterke smaak hebben, maar dat valt in de soep wel weg. Hierin vind ik het erg lekker, maar als je echt niet van zalm houdt, zul je dit geen geslaagd recept vinden denk ik. Als je het wel lust, maar niet van de sterke smaak houdt, is het misschien het proberen wel waard.😉

  4. Stéphanie zegt:

    Op de ui na zou het best lekker kunnen zijn. Ik ben echt een moeilijke eter, maar zalm vind ik lekker, en tomatensoep ook😉.

    • Annigje zegt:

      Dat valt dan weer mee! Je kunt dit ook prima zonder de ui maken hoor. Ik vind het er heel lekker bij, maar als je het niet lust, laat je het gewoon weg. Het is geen essentieel ingrediënt!

  5. Dhini zegt:

    Makkelijk te maken en klinkt jummie

  6. Annigjen zegt:

    klinkt heel erg lekker🙂
    ga ik zeker eens proberen,
    want zowel Andy als ik zijn gek op totmatensoep en zalm😀

  7. Beautyblush zegt:

    Ik heb met de kerst kreeftensoep gegeten was ook zo lekker. Echt heerlijk vis/soep!

    • Annigje zegt:

      Jaren terug bestonden er glazen potten van Unox: Soep van het huis. Daar hadden ze ook vissoep van. Heerlijk vond ik die, maar helaas zie je die potten nergens meer.

  8. Menie zegt:

    Lekkerrr Annig!!

  9. Susan zegt:

    Klinkt lekker! Ga ik zeker een keer proberen🙂 Liefsxx.

Geef een reactie

