Swatches: Hema Metallic Eyemousse

Hema Metallic Eyemousse – Intense Colour & Waterproof

Maanden geleden vielen deze potjes me op bij de Hema. Ze waren er in erg veel kleuren en daar heb ik een zwak voor. Alles wat in veel kleuren uitkomt, wil ik gaan sparen. Ze zijn beschikbaar in 13 kleuren:

  • 01 Grey 
  • 02 Silver 
  • 03 White
  • 04 Purple
  • 05 Pink
  • 06 Green
  • 07 Aqua
  • 08 Light Blue
  • 09 Blue
  • 10 Gold
  • 11 Nude
  • 12 Bronze
  • 13 Brown

Het kostte mij erg veel moeite om er een paar uit te kiezen, maar ik ben voor de volgende vier gegaan:

  • 03 White
  • 04 Purple
  • 07 Aqua
  • 13 Brown

Van links naar rechts: 03 White – 13 Brown – 07 Aqua – 04 Purple

Een potje bevat 5 gram en kost €2,95 per stuk. De substantie is vast, als een mousse, zoals de naam al zegt. Nu kun je bij mousse aan iets luchtigs denken, maar dat is het niet. Het is vast en je kunt er met een kwast goed overheen gaan om een dun laagje op je kwast aan te brengen.

Toen ik ze voor het eerst opende, schrok ik wel van de hoeveelheid glitters. Alles zat onder toen ik ze ging swatchen. Maar ze zijn mooi! Kijk maar eens:

Voor een dagelijkse look zal ik ze niet gebruiken. Er zit enorm veel glitter in. Zelfs voor een gewoon feestje vind ik het een beetje too much. Ik heb deze wel gebruikt bij mij kerstlook en bij mijn Oud-Op-Nieuw look (welke binnenkort online verschijnt). Het is altijd leuk om te zien hoe een product eruit ziet als het in een look is gebruikt, vind ik. Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Deze mousse kun je heel dun aanbrengen, zodat je vooral gekleurde glitters hebt. Wanneer je het dikker aanbrengt, krijg je een dekkende glitterige kleur. Dit kun je onder je oogschaduw aanbrengen om de kleur intenser te maken.
Je kunt deze mousse ook als eyeliner gebruiken voor een sprankelend effect. Het is dan wat minder heftig, omdat je het maar op een dun lijntje van je ooglid aanbrengt en niet op je hele ooglid.

Zoek je een speciale finishing touch voor een avondmake-up of voor een feestelijke gelegenheid? Wellicht zijn deze Metallic Eyemousses dan iets voor jou!

16 Responses to Swatches: Hema Metallic Eyemousse

  1. Beautyblush zegt:

    Ik vind de groene en de paarse wel wat. Mooie glitters zitten hier in, die kun je echt zo goed zien!

  2. drusilla zegt:

    Ik heb er al vaak naar staan kijken en toch nooit meegenomen omdat ik dacht dat ze niet dik aan te brengen waren (creast dat niet?) maar misschien neem ik er toch maar een keer eentje mee. De swatches zijn erg mooi😀

    • Annigje zegt:

      Ik heb ze dun aangebracht, maar dan creast het niet. Ik weet niet of het gaat creasen als je het dik aanbrengt. Wel weet ik dat het mogelijk is om een dikke laag aan te brangen, zodat de kleur dekkend is. Ik ben bang dat het dan wel gaat creasen, maar dat zou ik uit moeten proberen.

  3. NeonRocks zegt:

    Wow, die zien er mooi uit! Alleen wel een beetje heftig met de shimmer. Maar kan wel leuk zijn voor een partylook natuurlijk😉

    Leuke site heb je!😀

    xoxo

  4. Dhini zegt:

    Echt gepigment..dat het mooi voor speciale gelegenheid zoals feesten ofzo met die gliters

  5. Deb zegt:

    Mooie kleuren, vooral de groen en paars vind ik mooi! Ik vraag me wel af (net als Drus) of het goed blijft zitten..

    • Annigje zegt:

      Toen ik het dun had aangebracht op mijn ooglid, bleef het goed zitten. Het verdween niet in mijn crease. Alleen in de ooghoeken had ik het wat dikker aangebracht, dus ik kan niet zeggen of het gaat creasen wanneer je het dik aanbrengt. Dat zou ik nog moeten testen!

  6. Milou (Cherise) zegt:

    Oeeh! Die Aqua en Purple zijn inderdaad erg mooi🙂
    Lijkt die bruin op die foto alleen maar zilverig of ook in het echt?

    • Annigje zegt:

      De glitters zijn zilverkleurig en die weerkaatsen door de flits. De zilveren kleur valt nu dus extra op.
      De mousse zelf is echt bruin. Als je het licht aanbrengt, zie je voornamelijk de glitters. Je moet het wat dikker aanbrengen om de bruine kleur goed te zien.

  7. Sanne zegt:

    Ik heb er ook een stuk of 4, een bruine, lichtblauwe, paarse en 1 die is groenachtig.
    Ze blijven echt mega goed zitten hoor! Zelfs na het douchen zat het er bij mij nog steeds goed op!

  8. Mylanqolia zegt:

    Thanks for those wicked swatches! I’d love to test the mousse eyeshadows but I’m afraid that my skin reacts allergic to the waterproof formula. Nevertheless, I like the standard e/s by Hema a lot due to the good pigmentation.🙂

  9. Annabel zegt:

    Ik heb de mousse ook vandaag gekocht! alleen het smeren viel me toch wel tegen, welk kwastje (het liefst van de een bekende drogist) kan ik het beste gebruiken, om een dun lijntje boven mijn ogen te maken! een heel dun lijntje, want ik heb Chinese ogen.

    • Annigje zegt:

      Wat ik je aan kan raden, is een bezoekje aan de hobbywinkel. Ik heb zelf een erg dun penseel gekocht. Het is gewoon een verfkwastje, maar het werkt perfect om je eyeliner dun aan te brengen! Succes!

Geef een reactie

