O.P.I La Collection de France (Fall 2008)

O.P.I is een bekend Amerikaans nagellak merk. Het brengt ieder seizoen weer een nieuwe collectie uit. Zo kwam O.P.I met ‘La collection de France’ tijdens fall/winter 2008. Deze bestond uit de volgende kleuren:

  • Louvre Me Louvre Me Not
  • Parlez-vous OPI?
  • You Don’t Know Jacques!
  • Tickle My France-Y
  • Bastille My Heart
  • I’m Fondue of You
  • A Oui Bit of Red
  • We’ll Always Have Paris
  • Eiffel for This Color
  • Baguette Me Not
  • Crêpes Suzi-ette
  • Yes… I Can-Can!

Ik vind dat O.P.I altijd zo’n leuke namen kiest! Ze passen niet altijd goed bij de kleur, maar je merkt wel dat er rekening mee wordt gehouden. De namen sluiten in ieder geval goed aan bij het thema van de collectie!

Waarom begin ik nu over zo’n oude collectie? Ik vind het een van de mooiste die O.P.I heeft uitgebracht. De kleuren passen goed bij het najaar. Er zitten donkere kleuren bij, maar ook nude tinten. En bijna alle lakjes zijn crème, wat betekent dat er geen shimmer in zit.
Dit is mijn favoriete nagellak finish. Vroeg was ik helemaal fan van shimmer, maar tegenwoordig vind ik crème nagellak ontzettend mooi. Het is speciaal, want de meeste drugsstore merken brengen shimmer nagellak op de markt.
Een ander positief punt van deze collectie, is dat de kleuren afwisselend zijn. Je ziet vaak allerlei rood- en roze tinten, maar dat valt bij de Franse collectie wel mee.

Van deze collectie heb ik op het moment 4 lakjes. Wanneer ik deze draag, maak ik voor jullie swatches. De eerste swatch die nu volgt, is ‘We’ll Always Have Paris’.

Hier draag ik O.P.I Start-to-Finish, twee laagjes O.P.I We’ll Always Have Paris & Seche Vite Dry Fast Top Coat.

Hoe zal ik deze kleur omschrijven? Het is een donkere kleur, maar niet zwart. Soms heb je kleuren die zwart lijken, maar in bepaald licht een gekleurde gloed hebben. Zo vampy is deze nagellak niet. Ik zou zeggen dat het donkerrood/bruin is. In bepaald licht lijkt er een paarse gloed over te komen. Niet blauwpaars, maar eerder aubergine.
Hmmm.. dit klinkt als een vage kleur. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Het is in ieder geval een prachtige kleur, erg chique!

Bovendien lakt deze lak heel fijn. Bij één laagje is het wat roze. Bij twee laagjes krijg je een goed dekkende kleur, zoals je op de foto ziet.

De houdbaarheid vind ik erg goed, zoals ik gewend ben van O.P.I. Het is persoonlijk, want bij de een werkt de ene nagellak beter dan bij de ander: iedereen breng het anders op, iedereen heeft andere nagels, en iedereen doet andere dingen met gelakte nagels. Dit alles kan de houdbaarheid van de nagellak beïnvloeden. Nu moet ik wel zeggen dat Seche Vite Dry Fast Top Coat een heel goede is. Deze laat je nagellak uitharden, zodat het één harde laag wordt. Er ontstaan geen deukjes in, omdat het zo snel droogt en uithardt.
O.P.I nagellak blijft bij mij gemiddeld 5 dagen netjes zitten. En als nagellak gaat chippen, noem ik het niet meer netjes! Ik houd absoluut niet van kale randjes en afbladderende nagellak zul je bij mij niet zien. Ik grijp naar de nagellak remover zodra de randjes kaal worden.

Voor mij is O.P.I een topmerk! Dankzij de unieke extra brede kwast, kun je met 2 of 3 stroken je hele nagel bedekken. Het droogt snel, maar niet te snel. Je kunt het nog wel netjes opbrengen. De kleuren zijn goed dekkend. De houdbaarheid is goed. Het blijft lang netjes op je nagels zitten. O.P.I heeft een erg uitgebreid assortiment. Je kunt de mooiste kleuren vinden.

O.P.I is in Nederland verkrijgbaar bij Sephora. In Nederland kosten ze €13,95 per stuk. Niet alle kleuren zijn hier verkrijgbaar.
Op Ebay vind je verschillende verkopers, waar de prijzen stukken lager liggen.

7 Responses to O.P.I La Collection de France (Fall 2008)

  1. Cindy zegt:

    Dit is inderdaad een prachtige collectie, heb zelf nu toevallig weer de You Don’t Know Jacques! op, toch wel 1 van mijn favoriete lakjes. Denk dat ik hier toch eens een back up van ga kopen,

  2. Pauline zegt:

    Erg mooi zijn ze. Inderdaad wat je zegt, die namen zijn altijd zo leuk bedacht!😀
    De potjes zijn ook echt supergroot!

  3. Dhini zegt:

    Mooi collectie

  4. Eva zegt:

    Waar kan ik de topcoat seche-vite kopen? Is er een webshop die deze verkoopt? Groetjes, Eva

Geef een reactie

