Review & Swatches: Catrice Mineral Powder Blush

Catrice is een van de budgetmerken die je gewoon bij Kruidvat kunt kopen. Nu is het frapante aan dit soort merken, dat sommige producten écht niet goed zijn. Denk aan: weinig pigmentatie, niet gebruiksvriendelijk, snel uitgedroogd, maakt de huid vet, lelijk op de huid, etc. Maar gelukkig zitten er ook producten bij die erg fijn en mooi zijn. En het mooie is, ze zijn nog goedkoop ook!

Zo heb je bijvoorbeeld de mineral blushes van Catrice.

Ze zijn verkrijgbaar in 4 kleuren:

  • 110 Coral Sand
  • 120 Wild Rose
  • 130 Light Burgundy
  • 140 Terra Brown

Wat zegt Catrice?

Delicate powder rouge with more than 80% mineral and silk ingredients. Also suitable for sensitive skin. Free of perfumes. Dermatologically tested.

De inhoud is 5 gram en deze blushes kosten maar €2,99 per stuk.

Het doosje vind ik persoonlijk wel mooi. Het ziet er niet cheap uit. Dat hebben ze te danken aan hun zwarte uiterlijk, wat er toch een luxe draai aan geeft. Ik vind het leuk dat het dekseltje deels doorzichtig is, zodat je de kleur van de blush kunt zien. Het lettertype is ook mooi en goed gekozen voor de doosjes.

Ik heb swatches voor jullie proberen te maken, maar ik kon de kleuren niet zo goed vastleggen op de foto’s.

De kleuren komen in de pans beter over, dus hier nog twee foto’s.

110 Coral Sand & 120 Wild Rose:

130 Light Burgundy & 140 Terra Brown:

Blush 140 lijkt erg donker, maar dat valt reuze mee. Je kunt al deze blushes goed opbouwen door meerdere laagjes aan te brengen. De pigmentatie is goed, maar niet overdreven. Je krijgt niet meteen clownwangetjes bij het opbrengen van deze blushes. Door meerdere laagjes aan te brengen, kun je de blush wat intenser van kleur maken. Heel fijn! Je kunt zelf bepalen hoe opvallend je het wilt maken.

Blush 110 is behoorlijk licht. Als je een getinte huid hebt, zal deze blush niet zichtbaar zijn op je huid.

De houdbaarheid van de blushes is goed. Als je het ’s ochtends opbrengt, is het ’s avonds nog zichtbaar als je niet teveel aan je wangen zit en niet door hevige regenbuien gaat fietsen.

Al met al vind ik deze blushes erg fijn. Ze zijn verkrijgbaar in 4 mooie kleuren, de pigmentatie en de houdbaarheid zijn goed en voor die prijs zijn ze het proberen zeker waard!

13 Responses to Review & Swatches: Catrice Mineral Powder Blush

  1. drusilla zegt:

    Ja deze blushes zijn super! Ik heb zelf 120 en die vind ik heel erg mooi.😀 Leuk ook dat je ze allemaal hebt (en dus hebt geswatcht) want vaak kom ik maar swatches van 1 of 2 varianten tegen.

    • Annigje zegt:

      Leuk om te horen dat jij er ook zo tevreden over bent!

      Ik ga nog proberen om betere swatches te maken, want het komt echt niet mooi over op die foto.

      De foto’s van de blushes in de pan zelf zijn gelukkig wel goed gelukt.😉 Dat is tenminste iets hihi.

  2. Nathalie zegt:

    Oeh die coral sand lijkt me wel wat voor mijn gelige huid🙂

    • Annigje zegt:

      Daar kan het inderdaad heel mooi bij zijn! Ik word geel-bruin in de zomer en dan is het een mooie blush. Tot je te bruin wordt, want dan zie je hem helaas niet meer.😦

  3. Menie zegt:

    Jaaa ik ben wég van deze blushes!
    Ik heb ze allemaal behalve de 140.
    De Light Burgundy is mijn favoriet, ik zie sinds een weekje de bodem!! Er gaat zeker een nieuwe komen als ie op is.

  4. Suzanne zegt:

    Ja, geweldige blushes! Mijn moeder heeft alleen de 140 Terra Brown ingepikt dus die moet ik binnenkort een nieuwe kopen🙂

    • Annigje zegt:

      Haha altijd fijn die moeders.😉

      Ik vind de 140 ook mooi. Ik was bang dat hij te donker voor me was, maar het valt mee. Het is een keer een heel andere kleur dan je gewend bent bij blushes!

  5. Tessa BD zegt:

    hmz die paarse burgundy lijkt me mooi🙂 toch eens naar zoeken als ik nog eens in het kruidvat kom xx

  6. Dhini zegt:

    Toevallig heb ik net 2 in Coral Sand en wild Rose gekocht voor myn oude zus en heb ook 2 Rouge Satin lipstick in 060 Spanish Red en 220 Midnight red.

    Ik denk de 2 andere blushes gaan kopen😀 voor haar

  7. Anne zegt:

    Wauw, je hebt me overtuigd om ze ook allemaal te gaan kopen, hihi. X

Geef een reactie

