Buitenlandse Muziek

Ik ben een groot liefhebber van muziek en dan bedoel ik niet alleen Top 40 muziek. Ik luister ook heel erg graag naar buitenlandse muziek, folklore zou je het kunnen noemen.

Nu ben ik vorig jaar naar het theater geweest, naar een show van Fire of Anatolia: Anadolu Atesi. Wat een prachtige show was dat! Dansen is een van mijn passies, dus ik kon er mijn hartje ophalen.
Er waren erg veel dansers in de mooiste kostuums die een avondvullende show gaven. Ik was erg onder de indruk van de muziek. Tot mijn teleurstelling, was er na afloop van de show geen mogelijkheid om cd’s te kopen.
Dit is vaak wel het geval, maar helaas dit keer niet.
Mijn peettante is zojuist terug van vakantie uit Turkije en heeft daar de cd voor me gevonden. Ik ben er zo blij mee!

Hier vind je enkele fragmenten uit de show van Fire of Anatolia:

Dit jaar zou Fire of Anatolia weer naar Nederland komen met een nieuwe show ‘Sun’, met een groep van 35 dansers. Ik had direct kaartjes gekocht. Helaas kreeg ik vorige week bericht dat de shows zijn afgelast. Erg jammer!

Fire of Anatolia is afkomstig uit Turkije. Maar naast Turkse muziek, ben ik ook gek op Griekse en Ierse muziek.

Hier nog enkele voorbeeldjes:

Giannis Parios – Den tin noiasei
Typische Griekse muziek. Echte muziek om weer helemaal in die vakantiesfeer te komen.

Lord Of The Dance – Victory

Wat vinden jullie van zulke buitenlandse muziek? Het is echt iets waar je van moet houden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet naar kunt luisteren.
Hebben jullie nog aanraders misschien? Laat het hier weten!

One Response to Buitenlandse Muziek

  1. Hmm,,, Het is niet mijn smaak dus eigenlijk vind ik het niets hihi. Maar leuk dat je je favorieten hebt ontdekt🙂

    Kus Kus Martine

Geef een reactie

