Recept Surimi Cocktail (voorgerecht)

Een heel simpel gerechtje, maar wel ontzettend lekker. Wellicht een idee voor de feestdagen?

Ingrediënten (3 personen):

  • 125 ml slagroom
  • 2 eetlepels mayonaise
  • tomatenketchup
  • sherry
  • peper
  • 200 gr surimi
  • sla
  • eventueel gedroogde peterselie

Bereiding:

  1. Klop de slagroom tot een sausdikte, niet te dik en niet te dun. Voeg de mayonaise toe. Voeg beetje bij beetje de ketchup toe, zodat de saus lichtroze kleurt.
  2. Voeg een scheutje sherry en wat peper naar smaak toe. Wees voorzichtig met de sherry. Het is zonde als deze smaak de overhand krijgt.
  3. Snijd de surimi in kleine blokjes. Maak ze niet te klein, want dan gaat de smaak verloren. Voeg deze aan de saus toe. Bewaar 1 staafje surimi per persoon. Deze kun je in twee stukjes snijden voor de garnering.
  4. Bekleed de cocktailglazen met sla en schep de saus daarop.
  5. Garneer met wat grover gesneden stukjes surimi en eventueel met wat gedroogde peterselie.
  6. Je kunt de cocktails in de koelkast bewaren totdat je ze wilt serveren.

Eet smakelijk!!

De recepten die ik online plaats, zijn en blijven mijn eigendom. Het is dan ook niet toegestaan om deze elders te publiceren, zonder overleg!

6 Responses to Recept Surimi Cocktail (voorgerecht)

  1. Deb zegt:

    HMMMM dit ziet er heeeeeeerlijk uit…jummie! Helaas ben ik thuis de enige die van krab houd😦
    Zou je de mayonaise ook door Yofresh kunnen vervangen?

    • Annigje zegt:

      Je kunt de surimi ook vervangen door bijvoorbeeld:
      – gerookte kip met een blikje cocktailfruit
      – zalm
      – garnaaltjes

      Wie weet zit daar iets tussen wat je familie wel lust!

      Ik gebruik zelf altijd romige mayonaise, vol van smaak. Yofresh is misschien wat te zuur en te dun, maar je zou het kunnen proberen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.😉

  2. Dhini zegt:

    Ziet er heerlijk uit hmm..wat is surimi?

    • Annigje zegt:

      Dank je!

      Surimi wordt wel eens imitatie-krab genoemd. Maar als ik bij de ingrediënten kijk zit er witvis in en ook een beetje krab. Daar maken ze sticks van die ze surimi noemen.

      Ik vind het ontzettend lekker, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Ik kan de smaak ook niet goed omschrijven.😉

  3. Annigjen zegt:

    Dat ziet er erg lekker uit😀
    ik denk dat ik dat in de vakantie ook maar eens ga maken,
    ben benieuwd wat mijn mannen er dan van vinden😉

Geef een reactie

