Hand- & Nagelverzorging

Met goed verzorgde handen, maak je meteen een goede indruk. Je ziet er verzorgd uit, en dat willen we natuurlijk allemaal!

Dit is mijn routine om mijn handen en nagels netjes te verzorgen:
Elke avond smeer ik mijn nagels en nagelriemen in met Lush Lemony Flutter. Het is een heerlijk smeerseltje. Het voedt je nagelriemen en voorkomt dat je droge velletjes naast je nagels krijgt. Ik had vaak last van droge nagelriemen, die wat loskwamen, zodat er zo’n hard stukje uitstak. Dat heb ik nu al lang niet meer gehad, sinds ik Lemony Flutter gebruik. Echt een aanrader dus!
Het fijne aan deze crème is ook dat het mijn nagelriemen soepel houdt. Het is niet meer nodig om ze terug te duwen met een bokkenpootje, want ze groeien niet mee met mijn nagels. Heel fijn!
Als ik ’s ochtends wakker word, zien mijn nagels, inclusief nagelriemen, er heel gezond uit. En wat extra aandacht voor je nagelriemen is in deze koude winterperiode geen overbodige luxe!

Wat belooft Lush Lemony Flutter?

Lemony Flutter nagelriemcrème maakt korte metten met je droge nagelriemen, maar daar hoef je niet te stoppen! Smeer ook wat boter op je hielen, ellebogen en tenen.

Het kost €9,50 voor 50 gram en is te verkrijgen bij de verschillende Lush winkels, maar je kunt het ook online bestellen. Er zit echt veel in een potje, dus daar doe je lang mee.

Soms gebruik in in plaats van Lemony Flutter, een Cuticle Lemon Oil van de Hema. Het is ook fijn, maar ik vind dat het mijn nagelriemen minder goed verzorgt. Het zit in een nagellakflesje en je brengt het met een kwastje op. Er zit 11 ml in en kost €3,95.

Als mijn nagelriemen goed ingesmeerd zijn, smeer ik de rest van mijn handen in met een handcrème. Momenteel gebruik in een tube van de LLoyds Apotheken. Er zit geen lekker geurtje aan, gewoon een typisch crèmeluchtje. Maar hij is wel fijn en niet duur. Het kost €1,49 voor 50 ml.
De ingrediënten zijn: Aqua, White Petrolatum, Glycerin, Capric Triglyceride, Sorbic Acid, Vitamin E, Aloe extract, Glycerin monostearate, Parfum.
Wat belooft de handcrème?

Deze handcrème met hoogwaardige bestanddelen van ALoë Vera verzorgt en beschermt de handen. De crème kan ook gebruikt worden voor de verzorging van de droge huid op andere delen van het lichaam.

Nagels knippen probeer ik zo min mogelijk te doen. Liever gebruik ik een glasvijl. Een hele poos geleden kocht ik er een van Casuelle Cosmetics voor €4,95 bij DA. Het was een super fijne glasvijl. Je nagels waren in zeer korte tijd een stuk korter en ze werden er niet breekbaarder van.
Helaas is deze vijl gesneuveld. Ik heb de glasvijl van de Hema aangeschaft, maar dat is een grote miskoop. Je kunt tijden vijlen, maar je nagels worden niet korter. Wel zijn mijn nagels breekbaar geworden na het vijlen met deze vijl.
Ik ben weer op zoek naar de vijl van Casuelle Cosmetics, maar heb deze nog niet kunnen vinden. Mocht je hem ergens zien, geef dan een gil!

Als ik mijn nagels niet ga lakken, gebruik ik een polijstvijl. Deze maakt het nageloppervlak glad en zorgt dat het gaat glanzen in 2 of 3 stappen. Ik gebruik de polijstvijl van de Hema. Ik vind hem fijn en hij gaat best lang mee. Hij is mooi klein, dus gemakkelijk mee te nemen en niet duur. Ik geloof rond de €1,95, in ieder geval niet boven de €3,00.
Gebruik deze vijl niet te vaak! Je nagels worden er dunner van, want je haalt als het ware een laagje weg, wanneer je het ruwe van je nagels afhaalt. Er wordt aangegeven dat je het niet vaker dan 1 à 2 keer in de maand mag gebruiken.

Om wat extra’s te doen, lak ik regelmatig mijn nagels. Eerst verwijder ik de nagellak met een nagellakremover en een wattenschijfje. Ik gebruik de acetonvrije van de Hema. Het doet zijn werk, maar ik vind hem behoorlijk agressief.
Het wattenschijfje maak ik goed vochtig met de nagellakremover en dat dep ik op mijn nagel. Ik druk het eventjes aan en laat het zo’n 10 seconden inwerken. Daarna wrijf ik het wattenschijfje over mijn nagel en neem ik de meeste nagellak mee.
Wees niet te zuinig met wattenschijfjes. Als je met een gebruikte weer over je huid heen gaat, heb je kans dat de kleur afgeeft op je huid en dat probeer ik altijd te voorkomen.
Als mijn nagels schoon zijn, was ik ze goed, zodat alle nagellakremover eraf is. Daarna smeer ik mijn handen en nagelriemen goed in met handcrème en ’s avonds smeer ik rijkelijk met de nagelriemcrème. Ik laat mijn nagels minimaal 1 dag nagellakvrij, zodat ze even kunnen ademen.

Als ik mijn nagels ga lakken, gebruik ik altijd een basecoat. Dit voorkomt verkleuring van de nagels en het zorgt er voor dat de nagellak beter blijft zitten. Ik maak gebruik van O.P.I Start-to-finish. Heel gemakkelijk, je kunt hem ook als topcoat gebruiken.
Geduld is nu echt van belang. Als je lang genoeg wacht na iedere laag nagellak die je aanbrengt, krijgt het de kans om goed te drogen en uit te harden. Zo blijft je nagellak veel langer zitten.
Ik breng nu 1, 2 of 3 lagen gekleurde lak aan. Breng niet te veel laagjes aan, want de droogtijd neemt dan toe. En bovendien heb je meer kans om je nagellak er af te stoten, als er een dikkere laag op zit.
Als laatste breng ik het topcoat aan. Ik gebruik Seche Vite Dry Fast Top Coat. Wat een geweldige topcoat is dit! Het maakt je nagellak super glanzend en het zorgt er voor dat je nagellak één harde laag wordt. Het hardt helemaal uit, dus krasjes en deukjes in je nagellak zijn verleden tijd.
O.P.I RapiDry Top Coat heb ik ook in mijn bezit. Het drogen duurt hierbij langer dan bij die van Seche Vite, maar verder is het een hele fijne lak. Deze gebruik ik op mijn voeten.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen wat mijn hand- & nagelroutine is. Nu ben ik wel erg nieuwsgierig naar die van jullie! Let me know!

7 Responses to Hand- & Nagelverzorging

  1. Pauline zegt:

    Ik moet eigenlijk echt eens wat meer aandacht aan m’n handen en nagels besteden. In de winter gebruik ik wel regelmatig een handcreme want ze zijn dan altijd zo droog, maar verder schiet het er vaak bij in. In de vakantie ga ik ze maar eens een uitgebreide manicure behandeling geven😉

    • Annigje zegt:

      Dat is een goed idee, ideaal voor in de vakantie!
      Als je het eenmaal bij gaat houden en het in je dagelijkse routine komt, vergeet je het niet meer zo snel.

  2. Hihi, ik lees weleens dat je dus minimaal 1x per week je nagels moet vijlen, maar ik doe het echt 1x in de maand ofzo, echt slecht..

    Leuk artikel🙂

    Kus Kus Martine

  3. Dhini zegt:

    Leuk artikel!
    Ik ben te lui om te doen en ongeduldig. Dus smeer Ik gewoon met handlotion..klaar😀

  4. Deb zegt:

    Klinkt goed! Hoe ruikt ie eigenlijk? Gezien de naam “Lemony” denk ik aan citrus…

    • Annigje zegt:

      Het ruikt naar citroen. Ik liep een keer over straat op vakantie, toen ik me ineens bedacht dat het rook naar Lemony Flutter! Toen stond ik onder een citroenboom, dus het ruikt echt naar citroen haha.😉

Geef een reactie

